وقفه ای بین پیش بینی نرخ و روند ریسک تعیین شده است

USDJPY، پیش‌بینی‌های نرخ و نقاط بحث نوسان: چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 132 USDJPY یک کانال کاملاً ثابت ایجاد کرده است که منجر به واکنشی شبیه به معاملات محدوده از سوی معامله گران خرده فروشی شده است. اما زودتر استراحت ضروری خواهد بود اشتهای تجاری حمل و نقل هنوز هم تأثیر زیادی بر USDJPY

کد خبر : 311649
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
وقفه ای بین پیش بینی نرخ و روند ریسک تعیین شده است


USDJPY، پیش‌بینی‌های نرخ و نقاط بحث نوسان:

  • چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 132
  • USDJPY یک کانال کاملاً ثابت ایجاد کرده است که منجر به واکنشی شبیه به معاملات محدوده از سوی معامله گران خرده فروشی شده است. اما زودتر استراحت ضروری خواهد بود
  • اشتهای تجاری حمل و نقل هنوز هم تأثیر زیادی بر USDJPY دارد. اما با یک FOMC فلات مشاهده شده در آینده نزدیک، آیا روند ریسک اولویت خواهد داشت؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

USDJPY مانند بسیاری از متقاطع‌های مبتنی بر دلار، در تلاش است تا قیمت مشخصی را ایجاد کند. یک روند نزولی غالب وجود دارد که به دنبال شکست 10 نوامبر توسعه یافته است – به راحتی به عنوان یک کانال ثابت شکل گرفته است که به طور موثر 22 ماه پیشرفت تدریجی را تا اکتبر در بازه زمانی فقط 3 ماهه کاهش داده است. گفته می‌شود، در ماه گذشته موانع فنی رقابتی برای کاهش سرعت حرکت خرس‌ها و حفظ هرگونه جهش جدی از سوی گاوها به وجود آمده است. در جهت صعودی، مقاومت با مقاومت کانال روند تعریف می شود که به اوج 21 اکتبر باز می گردد و اتفاقاً با میانگین متحرک ساده 20 روزه در مجاورت 130.50-25 منطبق می شود. بلوک برای پیشرفت پایین تر، نقطه میانی صعود ژانویه 2021 تا اکتبر 2022 است که در 127.25 سقوط می کند. این سطوح نسبتاً متمایز هستند، اما من نسبت به برخورد با نمودار به گونه ای هشدار می دهم که گویی خطوط آن مقدس هستند. بیش از چند نمونه در بازار وجود دارد که به موجب آن شکست‌های فنی در حرکت فنی بعدی که کتاب‌های درسی پیشنهاد می‌کنند کاملاً شکست خورده‌اند (مانند S&P 500 در حدود SMA 200 روزه). آنچه ما نیاز داریم انگیزه اساسی است. برای USDJPY، مولدترین انگیزه بر اساس همبستگی ها، پیشرفت تجارت حمل و نقل رو به رشد بوده است. رابطه بین سود دو ساله ایالات متحده و ژاپن به USDJPY تا نوامبر قابل توجه بود. با عقب نشینی شدید نرخ ارز، نرخ انتقال بیشتر از مسیر معکوس تراز می شود. با کاهش قیمت PCE – شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو – در روز جمعه، ممکن است برخی اصرار برای بازگرداندن این موضوع به برجسته بودن وجود داشته باشد. اما تصمیم FOMC چهارشنبه آینده احتمالاً به سرعت شتاب را از بین خواهد برد.

نمودار USDJPY با SMA 100 روزه با پراکندگی بازده دو ساله ایالات متحده و ژاپن (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یک محرک عملی تر برای حرکت رو به جلو USDJPY همان منبع سیستمی است که احتمالاً حرکت را به بازارها بازگرداند: جریان تحتانی در روندهای ریسک. وقتی اکثر ارزهای دیگر را در برابر دلار آمریکا یا ین ژاپن قرار می دهیم، این ارزهای معیار معمولاً به عنوان پناهگاه در جفت تلقی می شوند. اما، کدام ارز پناهگاه USDJPY است؟ فرض طبیعی با توجه به ایجاد تجارت حمل و نقل در پشت رژیم انقباضی FOMC این است که ین از افت ریسک اشتها که باعث کاهش قرار گرفتن در معرض بازدهی می شود، سود می برد. با این حال، همبستگی بین USDJPY و شاخص نوسانات آشنا VIX (که اغلب به عنوان “شاخص ترس” نامیده می شود) به طور کلی سناریوی مخالف را نشان می دهد. با توجه به بازگشت 50 درصدی این جفت از بالاترین حد، پیامدهای حمل احتمالاً به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. که جنبه های اساسی تر ریسک گریزی را تقویت می کند. با توجه به اینکه احتمال کاهش ناگهانی و تند نوسانات از اینجا کمتر است، سناریوی قوی تر در آینده افزایش ریسک گریزی خواهد بود. اگر این رابطه برقرار باشد، به نظر می رسد که USDJPY برای پاکسازی بالای کانال خود مفید خواهد بود. اکنون، ما فقط باید ببینیم که آیا روندهای ریسک تاثیر خواهند داشت یا خیر.

نمودار USDJPY با SMA 100 روزه با شاخص نوسان VIX (روزانه) پوشانده شده است

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که ما مراقب روند نهایی بعدی USDJPY هستیم، ارزش این را دارد که چگونه معامله گران خرده فروشی این جفت را درگیر می کنند. با انعکاس داده‌های IG Client Sentiment، می‌توانیم ببینیم که در دو ماه گذشته یک نوسان مشخص از نت طولانی به کوتاه و دوباره در چرخه‌های متمایز برگشته است. به نظر می‌رسد که معامله‌گران خرده‌فروشی با کانال متمایز در موقعیت‌های محدوده مرحله‌ای احساس راحتی می‌کنند. با توجه به اقدامات بازار در طول دوره، این رویکرد بدی نیست، اما کانال در نهایت به پایان خواهد رسید – و ثبات دامنه همراه با آن.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 11% 6%
هفتگی -13٪ 45% 13%

نمودار USDJPY با تعیین موقعیت مشتری IG (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در DailyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.