وقت پاسخ گویی است آقای قربانزاده!

[ad_1] آقای قربان زاده: درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها وقت پاسخگویی شماست. درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم، همه مخالفت‌ها و نظرات و نقدها و طرح‌ها را قاطعانه رد کردید. آنگونه که در تارنمای پرسپولیس نیوز آمده است در جلسه هم‌اندیشی باشگاه پرسپولیس در اوایل اسفندماه ۱۴۰۰ با قاطعیت ، فرمودید اگر ۱۵ اسفند سرخابی‌ها به

کد خبر : 306059
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
وقت پاسخ گویی است آقای قربانزاده!

[ad_1]

آقای قربان زاده:

درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها وقت پاسخگویی شماست.

درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم، همه مخالفت‌ها و نظرات و نقدها و طرح‌ها را قاطعانه رد کردید. آنگونه که در تارنمای پرسپولیس نیوز آمده است در جلسه هم‌اندیشی باشگاه پرسپولیس در اوایل اسفندماه ۱۴۰۰ با قاطعیت ، فرمودید اگر ۱۵ اسفند سرخابی‌ها به مردم واگذار نشود، من می‌روم. یا این اتفاق می‌افتد یا من در خانه‌ام می‌نشینم و به کاری که از قبل داشتم می‌پردازم.

واگذاری سرخابی‌ها را از طریق واگذاری سهام آنها به مردم رقم زدید و گویا هزاران نفر را صاحب سهم این دو باشگاه بزرگ کردید.
اکنون که نزدیک به یک‌سال از آن تاریخ می‌گذرد به جای آنکه به آثار و تبعات تصمیم خود برای واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم بیندیشید و بجای آنکه به بررسی و تحلیل علل و عوامل اصلی مرتبط با وضعیت کنونی این دو باشگاه بپردازید هیات مدیره آنها را بابت قراردادها و هزینه‌ها و عملکرد به نقد و چالش می‌کشید؛ همان هیات مدیره‌ و همان قراردادها و همان هزینه‌ها و همان عملکردهایی را نقد می‌کنید که در زمان مدیریت و نظارت جنابعالی بر روند واگذاری سهام سرخابی‌ها مستقر شده و بروز پیدا کرده‌اند.
گویا اکنون نیز به این نتیجه رسیده‌اید که مشکل در هیات مدیره سرخابی‌هاست و می‌خواهید آنها را تغییر دهید.

جناب آقای قربان زاده:

در این عرصه ، مدتی را با قاطعیت و با پاسخ رد به همه نظرات و طرح‌ها و نقدها پشت سر گذاشتید و پس از ساکت شدن بعضی از کارشناسان و صاحبنظران، شاید تصور کرده‌اید که به عملکرد و اندیشه شما درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها هیچ نقد و نظری وجود ندارد.

برای آنکه در دام چنین اشتباهی گرفتار نشوید و برای آنکه مسئولان ذی‌ربط در کشور نیز بیشتر بدانند چند اشکال از اشکالات مهم درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها را یادآوری می‌کنم به این امید که مورد توجه قرار گیرد:

*روش مناسبی برای خصوصی سازی سرخابی‌ها انتخاب نکردید. واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم و عرضه آن در فرابورس، در حالی انجام شد که زمینه‌های قانونی و اجرایی و اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی آن فراهم نبود.

*زمان مناسبی را برای واگذاری سهام سرخابی‌ها در فرابورس انتخاب نکردید. در مقطع واگذاری ، بی‌اعتمادی ناشی از تنش‌هایی که در اواخر دولت گذشته به بورس وارد شده بود و همچنین شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و مردم را در نظر نگرفتید.

*به اندازه‌ لازم به شفافیت صورت‌های مالی و وضعیت بدهی‌ها و از جمله بدهی‌های ارزی سرخابی‌ها و آثار آن بر روند آتی مدیریت در این دو باشگاه، توجه نکردید.

*در حالی که همکاران شما در دولت ، ساز آزادسازی نرخ ارز را کوک کرده بودند و شما به این مسأله آگاه بودید اما حداقل از باب نظارت بر روند خصوصی‌سازی هم که شده توجه نفرمودید که وجود بدهی‌های ارزی و انعقاد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی (که مبلغ قراردادشان ارزی است) چه آثار و تبعات مالی سنگینی را برای سرخابی‌ها در پی خواهد داشت.

*اقتصاد باشگاه‌داری و اقتصاد ورزشی را حداقل، به اندازه‌ای که برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه لازم بود مورد توجه قرار ندادید.
آقای قربان‌زاده: کارکرد اقتصادی لیگ ورزشی ، حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، درآمدهای روز مسابقه، کارکرد اقتصادی شرکا و حامیان ورزشی، کارکرد اقتصادی شبکه‌های اجتماعی در ورزش، کارکرد اقتصادی اینترنت و فضای مجازی در ورزش ، کارکرد اقتصادی چهره‌های ورزشی، کارکرد اقتصادی و اجتماعی بکارگیری شفافیت مالی و اطلاعاتی در ورزش از جمله مواردی است که امروزه در باشگاه‌داری حرفه‌ای جهان به آنها اهمیت زیادی داده می‌شود. آیا جنابعالی در مقطع واگذاری سهام سرخابی‌ها و سپس در مراحل و گام‌های پس از واگذاری سهام به این‌گونه مسایل و موضوعات به اندازه لازم ، توجه و اهتمام داشتید ؟

جناب آقای قربانزاده:
آیا بعنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی، به اندازه لازم درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها شورای عالی ورزش، وزارت ورزش ، فراکسیون ورزش مجلس ، صدا و سیما، فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک، جامعه پیشکسوتان فوتبال ، جامعه فرهیختگان و صاحب نظران ورزشی را به هم‌افزایی و همسویی و همکاری فراخواندید؟ آیا به هیچ لایحه و قانون و مقرره‌ای برای هموارسازی مسیر واگذاری سرخابی‌ها نیاز نبود؟ در قبال خصوصی‌سازی، دو باشگاه بسیار بزرگ ایرانی و آسیایی، چرا از فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نابسامان اقتصادی لیگ فوتبال ایران، توضیح نخواستید؟

*جناب آقای قربان‌زاده:

آنچه عرض شد فقط بخشی از مهمترین مسأیلی بود که طرح آنها با جنابعالی را لازم دیدم.

درباره‌ واگذاری بخشی از سهام سرخابی‌ها به مردم و درباره وضعیت کنونی آنها بلحاظ مدیریتی و اقتصادی و ورزشی اکنون وقت پاسخگویی شما به این مسایل است. پاسخ به این مسایل و مسایل مهم دیگری که صاحبنظران مدیریت ورزشی مطرح می‌کنند می‌تواند راهنمای شما برای ارایه عملکرد بهتر باشد.

امیدوارم جنابعالی و مسئولان ذیربط ورزشی، پیش از هر اقدام دیگری درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به آنچه عرض شد عنایت لازم را مبذول فرمایند.

257 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.