وقت‌کشی به نفع ساکنان گذر آقانجفی نیست

[ad_1] ایسنا/اصفهان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، معتقد است که داوری طرح‌های ساماندهی گذر آقانجفی از ابتدا مراحل درستی را طی نکرده و با توجه به شفاف بودن مصوبه‌ی شورای عالی درباره‌ی ویژگی‌های طرح مطلوب، باید هر چه سریع‌تر تکلیف ساماندهی این گذر روشن شود. ناصر طاهری به

کد خبر : 61669
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
وقت‌کشی به نفع ساکنان گذر آقانجفی نیست

[ad_1]

ایسنا/اصفهان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، معتقد است که داوری طرح‌های ساماندهی گذر آقانجفی از ابتدا مراحل درستی را طی نکرده و با توجه به شفاف بودن مصوبه‌ی شورای عالی درباره‌ی ویژگی‌های طرح مطلوب، باید هر چه سریع‌تر تکلیف ساماندهی این گذر روشن شود.

ناصر طاهری به ایسنا می‌گوید: شورای عالی شهرسازی و معماری، مهرماه سال گذشته مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که در آن قید شده بود شهرداری اصفهان باید طرح ساماندهی را با تأکید بر ایجاد و احیای فضاهای شهری پشتیبان محله و میدان نقش‌جهان و توجه به احیای بناها و فضاهای ارزشمند فرهنگی در جهت تداوم هویت تاریخی گذر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ  ابلاغ مصوبه تهیه و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی ارائه کند.

او ادامه می‌دهد: طی روزهای گذشته نیز با انتشار نامه‌ای که اسفندماه سال ۱۳۹۹ از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری خطاب به استاندار اصفهان ارسال‌شده بود، بار دیگر جزئیاتی که طرح ساماندهی باید در اسرع وقت بر اساس آن تهیه شود، در دسترس عموم قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطر نشان می‌کند: شهرداری اصفهان اردیبهشت‌ماه سال جاری طرح‌های برگزیده‌ی داوری خود را به راه و شهرسازی اصفهان ارائه کرده و مسیر درست این است که این طرح‌ها ابتدا در کمیته‌ی کارشناسی این اداره کل مطرح شود، سپس در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت، برای تصمیم‌گیری به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.

طاهری می‌گوید: طرح پیشنهادی شهرداری اصفهان زمانی قابل‌قبول است که بر مبنای مندرجات دو صفحه‌ای ابلاغیه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری باشد و تأکید این مصوبه نیز بر رویکرد مرمت شهری و بازسازی بخش‌های تخریب‌شده است.

او با تأکید بر اینکه از جزئیات طرح سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان که رتبه‌ی نخست داوری کمیته‌ی داوری طرح‌های پیشنهادی ساماندهی را کسب کرده اطلاعی ندارد، توضیح می‌دهد: واضح است که اگر طرح پیشنهادی منطبق بر نظر شورای عالی باشد تأیید می‌شود و در غیر این صورت باید اشکالات آن را رفع کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به فوریتی که شورای عالی شهرسازی و معماری به کرات در مورد ساماندهی گذر خواستار رعایت آن شده بود، تصریح می‌کند: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان باید پاسخگو باشد که چرا کمیته‌ی کارشناسی و جلسه‌ی کمیسیون ماده پنج برای بررسی طرح‌های برگزیده تا کنون برگزار نشده است.

طاهری می‌افزاید: مصوبه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری ویژگی طرح مطلوب را مشخص کرده و تکلیف روشن است، بااین‌وجود نمی‌دانم این وقت‌کشی و رفت‌وبرگشت‌ها چه معنایی دارد.

او با بیان اینکه داوری طرح‌های ارسالی از ابتدا مسیر درستی را طی نکرده بود، تأکید می‌کند: طرح ساماندهی گذر آقانجفی باید هر چه زودتر مسیر طبیعی خود را طی کند و بعد از تأیید به مرحله‌ی اجرا برسد چون وقت کشی به نفع ساکنان بافت تاریخی میدان نقش‌جهان نیست.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.