وعده جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودرو/ سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید رضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال حسن نوروزی نماینده رباط کریم درباره علت عدم تعیین مدیرعامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مایل نیست که بنگاهداری کند ما معتقدیم نباید دولت بنگاهداری داشته باشد و در

کد خبر : 160541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
وعده جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودرو/ سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شود



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید رضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال حسن نوروزی نماینده رباط کریم درباره علت عدم تعیین مدیرعامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مایل نیست که بنگاهداری کند ما معتقدیم نباید دولت بنگاهداری داشته باشد و در همین راستا هم برنامه‌هایمان را پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: سهام شرکت ایران خودرو بدین ترتیب است که هشت درصد سهام برای بانک‌های صادرات، تجارت و ملت، ۵.۷ درصد سازمان گسترش و نوسازی، ۲۷ شرکت شرکت کروز، سه درصد صندوق بازنشستگی، پنج درصد آتیه صبا و ۲۵ درصد خود سهامداران هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مجمع شرکت ایران خودرو مردادماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد که در زمان تشکیل مجمع بانک‌های صادرات و ملت سهامدار نبودند تشکیل جلسه مجمع به صورت قانونی بود که اگر خدشه‌ای به آن وارد می‌شد سازمان بازرسی به آن ورود پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: درباره شرکت سایپا همین روند است؛ ۱۷ درصد سهام برای سازمان گسترش و نوسازی، ۱۵.۶ برای صندوق بازنشستگی و فولاد، ۴۰ درصد هم خود سهامداری است که پدیده نادرستی است در شرکت سایپا هم مجمع ترکیبی انتخاب و مدیرعامل و هیات مدیره تعیین شدند.

وی ادامه داد: روال برگزاری مجامع در دو شرکت ایران خودرو و سایپا قانونی بوده، ما تاکید داریم که نباید دولت به عنوان سرمایه‌گذار در این شرکت‌ها باشد؛ به همین خاطر می‌خواهیم سهام دولت را بلوکی واگذار کنیم؛ ان‌شاءالله این کار در اسرع وقت انجام می‌شود.

وزیر صمت درباره نحوه قیمت گذاری خودروها گفت: نحوه قیمت گذاری شورای رقابت کاری کرد که شرکت هایی که بر پایه واردات بودند، سود کردند و شرکت هایی که بر پایه تولید بودند، زیانده شدند. این امر به دلیل نظام قیمت گذاری است که باید هر چه زودتر مسئله حل شود.

فاطمی امین با اشاره به وجود چالش هایی در سایر صنایع از جمله غذایی، نساجی، لوازم خانگی گفت: خوشبختانه توانستیم با موفقیت مسائل را در سایر صنایع حل کنیم، در روز رأی اعتماد قول دادم قیمت سیمان به قبل از گرانی ها بازگردد و عده ای گفتند در این کشور امکان ندارد کالایی گران شود و دوباره ارزان شود، اما دیدیم در بازه یک ماهه قیمت سیمان به قبل از گرانی‌ها بازگشت و تا به امروز بازار آن با ثبات بوده است. در زمینه فولاد نیز همین گونه رفتار شد، قیمت ورق و میلگرد با وجود قطعی کار و بکارگیری یک سوم از توان تولید فولاد مبارکه ثابت ماند. با وجود اینکه دلار به ۳۰ هزار تومان هم رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت صنعت خودرو ۹ پروژه تعریف شده، در سال ۱۴۰۱ احیای اولیه صنعت خودرو را خواهیم داشت و به تولید ۶۰۰۰ دستگاه می رسیم، در سال ۱۴۰۲ سرمایه گذاری بیشتر می شود و در نهایت در سال ۱۴۰۴ صنعت خودرو به رشد افتخارآفرینی خواهد رسید. بنابراین باید گفت برای حل مسائل صنعت خودرو به دو سال زمان نیاز داریم تا از آشفتگی خارج شویم.

وی ادامه دارد: در نظر داریم هر سه ماه یکبار گزارش شفافی از عملکرد وزارتخانه منتشر کنیم، اخیرا جزئیات ۱۰۰ پروژه را برای همه نمایندگان ارسال کرده ایم و امیدواریم با پیگیری ها از وضعیت ناگوار صنعت خودروسازی با اصلاح ساختار و مدیریتی خارج شویم.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.