وضعیت قیمت نفت و اقتصاد جهانی با تحولات اخیر خاورمیانه

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، گیتا گوپینات معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول، جنگی که بین اسرائیل و غزه در حال انجام است را یک تراژدی انسانی توصیف کرد و گفت: امیدوارم که به زودی صلح در این منطقه برقرار شود. گوپینات که تابعیت ایالات متحده و شهروند خارجی کشور

کد خبر : 414834
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۰۱
وضعیت قیمت نفت و اقتصاد جهانی با تحولات اخیر خاورمیانه

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، گیتا گوپینات معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول، جنگی که بین اسرائیل و غزه در حال انجام است را یک تراژدی انسانی توصیف کرد و گفت: امیدوارم که به زودی صلح در این منطقه برقرار شود.

گوپینات که تابعیت ایالات متحده و شهروند خارجی کشور هند نیز محسوب می شود، اولین اقتصاددان ارشد زن در تاریخ صندوق بین المللی پول محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه اقدامات اقتصادی با وقوع این جنگ باید انجام شود، گفت:‌ اظهار نظر در این باره زود است و باید در ادامه شرایط جنگ را ببینیم که چگونه پیش می رود و اگر جنگ به دیگر کشورها کشیده شود شرایط به گونه دیگر خواهد بود.

معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول تصریح کرد: اگر جنگ گسترده تر شود و قیمت نفت را در بازار جهانی افزایش دهد روی وضعیت اقتصادی کشورها و کل  جهان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: مثلا اگر قیمت نفت 10 درصد افزایش یابد، در یکسال آینده 4 دهم درصد در میزان تورم جهانی موثر خواهد بود و رشد اقتصاد جهانی هم 1.15 درصد پایین می آید.

معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول باز هم تاکید کرد که هنوز قضاوت در باره جنگ و شرایط اقتصادی احتمالی بسیار زود است و چون ما در شرایط اولیه هستیم باید منتظر ماند اما امیدوارم که این تراژدی انسانی هر چه زودتر تمام شود.

وی در این باره که کدام کشورها در این باره بیشترین تاثیر را خواهند داشت، گفت: در این میان برخی کشورها تاثیر مستقیم از این  جنگ می‌پذیرند و اما اقتصاد جهانی به دلیل تحولی که در باره قیمت نفت و انرژی ایجاد می شود متاثر خواهند شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.