وضعیت تردد مسافر و کالا با هند و پاکستان در آستانه ممنوعیت

به دنبال شیوع ویروس کرونای هندی و تصمیم گیری در رابطه با ممنوعیت های تردد کالا و مسافر از کشور هندوستان و پاکستان، مسئولان گمرک ایران می گویند به محض دریافت ابلاغیه محدودیت های مورد نظر اعمال خواهد شد ولی در حال حاضر این تردد به روال قبل در جریان است. به گزارش ایسنا، اعلام

کد خبر : 46084
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
وضعیت تردد مسافر و کالا با هند و پاکستان در آستانه ممنوعیت


به دنبال شیوع ویروس کرونای هندی و تصمیم گیری در رابطه با ممنوعیت های تردد کالا و مسافر از کشور هندوستان و پاکستان، مسئولان گمرک ایران می گویند به محض دریافت ابلاغیه محدودیت های مورد نظر اعمال خواهد شد ولی در حال حاضر این تردد به روال قبل در جریان است.

به گزارش ایسنا، اعلام اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونای هندی همراه بود و درخواست ممنوعیت پروازها به این دو کشور مطرح شد.

در همین رابطه سخنگوی سازمان هواپیمایی با اعلام اینکه پروازهای هند و پاکستان ممنوع شده است گفت که براساس تصمیم وزارت بهداشت، پرواز به صورت دو طرفه از هند و پاکستان از ساعات ۲۴ امشب ممنوع می شود. از سویی وزارت کشور نیز تردد مسافر و کالا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کشور هندوستان را تا اطلاع ثانوی را ممنوع کرده است. 

اعمال محدودیت به محض ابلاغ

به دنبال این تصمیمات، سید روح الله لطیفی – سخنگوی گمرک ایران – در رابطه با وضعیت فعلی تجارت ایران با هند و پاکستان و همچنین تردد مسافر و کالا به ایسنا گفت که در طول دوران شیوع ویروس کرونا همواره محدودیت هایی در رابطه با تردد مسافر و گاها کالا اعمال شده که گمرک نیز به عنوان سازمان مجری در دستور  کار خود قرار داده است و در مورد هند و پاکستان نیز به محض ابلاغ به گمرک محدودیت ها اعمال خواهد شد. 

لطیفی ادامه داد: در حال حاضر در مورد پاکستان و در مرز میرجاوه به عنوان مرز رسمی مبادلات تجاری و مسافری ایران، تردد مسافر به صورت زمینی و حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در روز انجام می شود که عمدتا مسافران پاکستانی هستند که در ایران مقیم بوده و مجوز اقامت تحصیلی یا شغلی دارند و در حال تردد به ایران هستند. اما در مورد کالا هیچ مشکلی وجود نداشته و این تبادل بین ایران و پاکستان صورت می  گیرد. 

وی گفت که در مورد هند نیز تبادل کالا در حال حاضر با مشکلی مواجه نیست و تبادل مسافر به صورت زمینی نیز انجام نمی شود.

اوضاع تجاری هند و ایران چگونه است؟ 

اما در شرایطی این بار موضوع ممنوعیت تردد کالا با هند مطرح شده که تا پیش از این در محدودیت های اعمال شده در مرزها عمدتا تردد مسافر ممنوع بوده و کالا با رعایت پروتکل ها مبادله می شد. 

این در حالی است که طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران تجارت ایران و هند در سال ۱۳۹۹ حدود ۳.۵ میلیارد دلار بوده که از این رقم بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به وزن بیش از ۷.۶ میلیون تن صادرات و همچنین بالغ بر ۲.۱ میلیارد دلار به وزن ۲.۲میلیون تن واردات بوده است. 

تجارت ۱.۱ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

در مورد وضعیت تجاری ایران با پاکستان نیز در سال گذشته ایران تجارت حدود ۱.۱۸۰ میلیارد دلاری با این کشور داشته است که از این رقم بیش از یک میلیارد دلار به حجم بیش از ۲.۵ میلیون تن صادرات و ۱۷۷.۳ میلیون دلار به حجم ۱۷۴.۹ هزار تن واردات صورت گرفته است. 

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.