وضعیت ارز رزرو دیگر نباید بدیهی تلقی شود – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) هشدار داد که وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا «دیگر نباید بدیهی تلقی شود». وی با اذعان به تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای مختلف، تاکید کرد: الگوهای تجاری جدید ممکن است پیامدهایی برای پرداخت‌ها و ذخایر ارزی بین‌المللی داشته باشد. کریستین لاگارد از بانک مرکزی اروپا در مورد دلارزدایی

کد خبر : 351075
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
وضعیت ارز رزرو دیگر نباید بدیهی تلقی شود – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) هشدار داد که وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا «دیگر نباید بدیهی تلقی شود». وی با اذعان به تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای مختلف، تاکید کرد: الگوهای تجاری جدید ممکن است پیامدهایی برای پرداخت‌ها و ذخایر ارزی بین‌المللی داشته باشد.

کریستین لاگارد از بانک مرکزی اروپا در مورد دلارزدایی و ارزهای جایگزین

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، هفته گذشته در مصاحبه ای با شورای روابط خارجی، نظرات خود را در مورد روند دلارزدایی در سراسر جهان به اشتراک گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دلار آمریکا با یورو در رتبه دوم تبدیل به “ارز بین المللی، ذخیره جهانی و ارز معاملاتی” شده است، هشدار داد که “الگوهای تجاری جدید ممکن است پیامدهایی برای پرداخت ها و ذخایر ارزی بین المللی داشته باشد.” رئیس بانک مرکزی اروپا ادامه داد: «در دهه‌های اخیر، چین در حال حاضر تجارت دوجانبه کالاهای خود را با بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه بیش از 130 برابر کرده است و این کشور همچنین به بزرگترین صادرکننده جهان تبدیل شده است… الگوهای تجاری جدید نیز ممکن است به اتحادهای جدید منجر شود. ”

لاگارد افزود: «تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ارتباط معناداری بین تجارت یک کشور با چین و ذخیره آن در رنمینبی به عنوان ذخایر وجود دارد.» رئیس بانک مرکزی اروپا با اشاره به اینکه “یک مطالعه نشان می دهد که اتحادها می توانند سهم یک ارز در ذخایر ذخایر شریک را تقریباً 30 درصد افزایش دهند”، هشدار داد:

همه اینها می تواند فرصت هایی را برای کشورهای خاصی ایجاد کند که به دنبال کاهش وابستگی خود به سیستم پرداخت غربی و چارچوب های ارزی ما هستند.

با این حال، لاگارد تاکید کرد: «این تحولات به از دست دادن تسلط قریب‌الوقوع دلار آمریکا یا یورو اشاره نمی‌کند… بنابراین، تا کنون داده‌ها تغییرات اساسی در استفاده از ارزهای بین‌المللی را نشان نمی‌دهند». با این حال، او اعتراف کرد که داده ها نشان می دهد:

وضعیت ارز بین المللی دیگر نباید بدیهی تلقی شود و ما باید واقعاً مراقب ارزی باشیم که معاملات تجاری با آن سازماندهی می شود.

تعداد فزاینده ای از کشورها به جای دلار آمریکا از ارزهای محلی برای تسویه حساب های تجاری استفاده می کنند. علاوه بر این، کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) طبق گزارش‌ها در حال ایجاد نوع جدیدی از ارز هستند که وابستگی آنها به دلار آمریکا را کاهش می‌دهد.

نظر شما در مورد اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.