وصیت یک فیلسوف به ما ایرانی‌ها: آزادی شرف آدمی است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد هنری تازه‌ترین شماره از برنامه «بیرون از کادر» را با خبری در مورد تولید برنامه‌ای تازه در حوزه کتاب آغاز کرد. او در این مورد گفت که با همکارانش در خبرگزاری خبرآنلاین عهد کرده است که برنامه‌ای جامع و مفصل در حوزه کتاب تولید کند؛

کد خبر : 214712
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۰۵
وصیت یک فیلسوف به ما ایرانی‌ها: آزادی شرف آدمی است!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد هنری تازه‌ترین شماره از برنامه «بیرون از کادر» را با خبری در مورد تولید برنامه‌ای تازه در حوزه کتاب آغاز کرد.

او در این مورد گفت که با همکارانش در خبرگزاری خبرآنلاین عهد کرده است که برنامه‌ای جامع و مفصل در حوزه کتاب تولید کند؛ برنامه‌ای برای پر کردن جای خالیِ به گفته او برنامه‌های خوبی که در روزگاری نه چندان دور در تلویزیون در حوزه کتاب تولید و پخش می‌شد و امروز دیگر خبری از آن‌ها نیست. موسوی در همین زمینه تاکید کرد که دست و بالش برای تولید چنین برنامه‌ای نسبت به آن‌چه در تلویزیون تولید می‌شد بازتر و با خطوط قرمز کمتری مواجه است.

او در ادامه با اشاره به سالروز تولد دکتر رضا داوری اردکانی، متولد ۱۵ خرداد ۱۳۱۲ به معرفی سه کتاب از این فیلسوف و متفکر پرداخت. موسوی نخست از کتاب «کرونا بلای طبیعی یا تاریخیِ» داوری اردکانی نام برد؛ مجموعه‌ای از آن‌چه او در زمان همه‌گیری ویروس کرونا نوشت و به گفته موسوی گواهی است بر این که داوری اردکانی، فیلسوفی است که پا روی زمین دارد و برای زمینه و زمانه ما می‌نویسد و به قول بیژن عبدالکریمی به مسائل ما ایرانی‌ها می‌پردازد.

موسوی در ادامه به معرفی و صحبت در مورد کتاب «اخلاق در زندگی کنونی» پرداخت و به این نکته اشاره کرد که داوری اردکانی کتابش را به بهترین شکل؛ مختصر و مفید در درآمد اثر معرفی کرده است: «این دفتر حاوی گزارشی پژوهشی است درباره اخلاق و مقام آن در زندگی انسانی و وضعی که در کشور ما پیدا کرده است و نسبتی که با علم و آموزش و پژوهش و به خصوص با علوم انسانی دارد.»

او این اثر و به ویژه بخش‌های اخلاق در ادبیات، اخلاق در جهان‌های متفاوت و اخلاق در دوران تجدد و تجددمآبی آن را بسیار خواندنی خواند.

«آزادی، قانون و سازمان» به عنوان تازه‌ترین کتابی که از رضا داوری اردکانی منتشر شده است اثر دیگری بود که موسوی به معرفی آن پرداخت و بزرگترین حسنش را در آراستگی انتشار آن و پاک و پاکیزه بودنش دانست که توسط نشر روزگار نو منتشر شده است.

موسوی اشاره کرد که رضا داوری اردکانی در بخشی از این کتاب آورده است که این نوشته به اعتباری وصیت‌نامه فکری اوست و در این مورد چنین نوشته است: «در پایان عمر و پس از تجربه طولانی ۷۰ ساله احساس کردم که اگر درباره آزادی حرفی نزنم لااقل به خود ظلم کرده‌ام. ممکن است حرف من اثر نداشته باشد اما می‌خواستم و لازم می‌دانستم که در شرایط کنونی در همین حد اجمال که می‌بینید چیزهایی را که در باب آزادی به نظرم می‌رسد بنویسم به خصوص که آن‌چه تاکنون گفته و نوشته‌ام محل سوتفاهم بسیار و مورد تفسیرهای ناروا بوده است و من معتقد نیستم که این جهان به سوی سلام به آزادی می‌رود اما می‌دانم و می‌گویم که آزادی شرف آدمی است.»

موسوی این اثر را یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های رضا داوری اردکانی دانست و خواندن آن را به عنوان کتابی جدی در باب آزادی توصیه کرد.

ویدئوی برنامه «بیرون از کادر» را در ادامه ببینید.

۲۵۹۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.