وزیر کشور بریتانیا برای گسترش طرح اخراج از رواندا بازدید می کند

دولت بریتانیا می خواهد هزاران مهاجر را در فاصله بیش از 4000 مایلی (6400 کیلومتری) به رواندا به عنوان بخشی از یک معامله 120 میلیون پوندی (146 میلیون دلاری) که با رواندا در سال گذشته به توافق رسید، بفرستد. در حالی که مبارزان قانونی بودن این سیاست را در دادگاه ها به چالش می کشند،

کد خبر : 335374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۲۲
وزیر کشور بریتانیا برای گسترش طرح اخراج از رواندا بازدید می کند


دولت بریتانیا می خواهد هزاران مهاجر را در فاصله بیش از 4000 مایلی (6400 کیلومتری) به رواندا به عنوان بخشی از یک معامله 120 میلیون پوندی (146 میلیون دلاری) که با رواندا در سال گذشته به توافق رسید، بفرستد.

در حالی که مبارزان قانونی بودن این سیاست را در دادگاه ها به چالش می کشند، هیچ تبعیدی صورت نگرفته است. بسیاری از موسسات خیریه می گویند این پیشنهاد پرهزینه و غیرعملی است و هزاران پناهنده واقعی را که مسیرهای بسیار کمی برای پناهندگی در بریتانیا بدون ورود به این کشور دارند، جرم انگاری می کند.

بر اساس داده های دولت بریتانیا، سال گذشته بیش از 45000 نفر با قایق های کوچک از فرانسه با عبور از کانال مانش وارد بریتانیا شدند که اکثراً مردان جوانی از آلبانی، افغانستان، ایران و عراق بودند.

براورمن روز شنبه با وینسنت بیروتا، وزیر امور خارجه رواندا ملاقات کرد و به خبرنگاران در کیگالی گفت که با حمایت بیشتر از مهاجرانی که به این کشور اعزام می شوند موافقت کرده است.

براورمن در یک کنفرانس خبری با بیروتا گفت: «بسیاری از کشورها در سراسر جهان با تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران غیرقانونی دست و پنجه نرم می‌کنند و من صمیمانه معتقدم که این همکاری پیشرو در جهان… هم بشردوستانه و هم دلسوزانه است و هم عادلانه و متعادل».

بیروتا گفت این پیشنهادها “فرصت های بهتری را برای مهاجران و روانداها به طور یکسان ارائه می دهد” و به هدف دولت بریتانیا برای ایجاد اختلال در شبکه های قاچاق انسان کمک می کند.

انتظار می رود براورمن روز یکشنبه با پل کاگامه رئیس جمهور رواندا دیدار کند.

وزارت کشور بریتانیا در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد رواندا اکنون موافقت کرده است که «همه دسته‌هایی از افرادی را که از کشورهای امن عبور می‌کنند و سفرهای غیرقانونی و خطرناک به بریتانیا انجام می‌دهند» بپذیرد.

وزارت کشور بریتانیا گفت: «هرکسی که به طور غیرقانونی به بریتانیا می‌آید – که نمی‌تواند به کشور خود بازگردانده شود – می‌تواند به رواندا منتقل شود».

این همکاری در آوریل 2022 اعلام شد، اما اولین پرواز اخراج با حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر مسدود شد.

دادگاه عالی لندن سپس در ماه دسامبر این حکم را قانونی اعلام کرد، اما مخالفان به دنبال تجدیدنظرخواهی از این حکم در ماه آوریل هستند و هنوز ممکن است در اواخر سال به دادگاه عالی بریتانیا برود.

براورمن گفت: «من تصمیم قوه قضائیه را پیشی نمی‌گیرم، اما اگر موفق شویم، در نظر داریم که اصل توافق خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل دهیم.»

براورمن قبلاً مخالفان خود را به‌عنوان «انجام‌کارهای ساده لوح» توصیف کرده بود.

نخست وزیر ریشی سوناک گفته است که یافتن راه حل یکی از اولویت های اصلی او برای سال 2023 است. بریتانیا سالانه بیش از 2 میلیارد پوند برای اسکان مهاجران هزینه می کند و در عوض قراردادی 95 میلیون دلاری برای انتقال آنها به کشورهایی مانند رواندا مناقصه کرده است.

(1 دلار = 0.8225 پوند)

(گزارش اضافی توسط الیاس بیریابارما؛ نوشته دیوید میلیکن و آلیستر اسموت؛ ویرایش توسط مارک پورتر، دیوید هلمز، پیتر گراف)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.