وزیر میلر و وزیر حاجدو در مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی شرکت می کنند

[ad_1] 26 آوریل 2022 – نیویورک، منطقه سنتی لناپ، ایالات متحده آمریکا – روابط بومی تاج و تخت و امور شمالی کانادا امروز، محترم مارک میلر، وزیر روابط بومی و ولیعهد، و محترم پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، به مشارکت خود در 21 ادامه دادند.خیابان نشست مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی

کد خبر : 198885
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
وزیر میلر و وزیر حاجدو در مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی شرکت می کنند

[ad_1]

26 آوریل 2022 – نیویورک، منطقه سنتی لناپ، ایالات متحده آمریکا – روابط بومی تاج و تخت و امور شمالی کانادا

امروز، محترم مارک میلر، وزیر روابط بومی و ولیعهد، و محترم پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، به مشارکت خود در 21 ادامه دادند.خیابان نشست مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی (UNPFII). موضوع این جلسه «مردم بومی، تجارت، خودمختاری و اصول حقوق بشر از جمله رضایت آزاد، قبلی و آگاهانه» است.

قبل از شروع مجمع در صبح روز دوشنبه، وزیر میلر، وزیر Hajdu و سفیر Rae همگی در مراسم صبحگاهی با بزرگان بومی که در طول جلسه UNPFII افکار و راهنمایی های خود را با هیئت کانادایی در میان گذاشتند، شرکت کردند.

برای شروع کار مهم هیئت، وزیر میلر در مراسم افتتاحیه سخنانی را ایراد کرد که در آن اولین حضور کانادا در مجمع دائمی پس از تایید مکان های تدفین بدون علامت در مدارس مسکونی سابق در تابستان گذشته بود و بر تعهد دولت کانادا به این موضوع تاکید کرد. اجرای اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی. بزرگان بومی و حافظان دانش نیز با امیدهای خود برای کار پیش رو، گروه را مورد خطاب قرار دادند.

وزیر میلر به عنوان رئیس هیئت کانادایی به همراه نمایندگان بومی، کشورهای عضو، حقوق بشر و سایر نهادهای متخصص، دانشگاهیان و سازمان‌های غیردولتی در جلسه افتتاحیه مجمع شرکت کرد.

کانادا همچنین میزبان استقبال نمایندگان کانادایی و همچنین نمایندگان بومی و جامعه مدنی از کانادا بود که در آنجا سفیر رائه در جمع گروه سخنرانی کرد و سپس وزیر میلر، سخنانی از بزرگان و نوای طبل سفیر فرهنگی تسلحقطین. آلوکی کوتیرک سخنرانی اصلی را ارائه کرد و وزیر حاجدو نیز سخنان پایانی را ارائه کرد.

بعدازظهر دوشنبه، وزیر میلر در جلسه عمومی سازمان ملل درباره دهه بین‌المللی زبان‌های بومی سخنرانی کرد و بیانیه‌ای را به طور کامل در کانین‌کهها (موهاوک) ارائه کرد. وی در مورد تلاش هایی که در کانادا برای احیای و ترویج زبان های بومی از جمله قانون زبان های بومی. کانادا در حال همکاری نزدیک با شرکای بومی است تا طرحی را ایجاد کند که چشم انداز آنها را منعکس کند، زیرا زبان ها برای هویت، فرهنگ، معنویت و تعیین سرنوشت اساسی هستند. مردم بومی بهترین موقعیت را دارند که نقش رهبری را در تقویت زبان خود ایفا کنند. با راهنمایی و رهبری آنها، این تلاش ها از احیای بیش از 70 زبان بومی که در سرتاسر کانادا صحبت می شود، حمایت خواهد کرد.

در شب، وزیر حاجدو در یک رویداد جانبی به رهبری انجمن ملی مراکز دوستی و سرمایه‌گذاری آماده هاوایی شرکت کرد، جایی که شرکت‌کنندگان در مورد چگونگی ایجاد اقتصاد اجتماعی توسط سازمان‌های بومی از طریق نهادهای جامعه‌محور بومی و تولید ثروت جامعه، به‌ویژه در داخل شهری بحث کردند. محیط ها

وزیر میلر همچنین میزبان یک رویداد جانبی، با مشارکت هیئت ملی توسعه اقتصادی بومی، در مورد آشتی اقتصادی و اجرای اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی بود. این رویداد به بررسی راه هایی پرداخت که از طریق آنها می توان از بیانیه به عنوان ابزاری برای تحقق کامل پتانسیل اقتصادی مردم بومی استفاده کرد.

وزیر حاجدو صبح امروز در نشست عمومی سازمان ملل متحد درباره تجارت بومی، خودمختاری و رضایت آزاد، قبلی و آگاهانه شرکت کرد. با روحیه افزایش مشارکت مردم بومی در سازمان ملل متحد، او وقت خود را به RoseAnne Archibald، رئیس ملی مجمع ملل اول، که در مورد اهمیت همکاری با دولت کانادا برای حمایت از خود بومی صحبت کرد، سپرد. عزم

وزیر Hajdu همچنین بعد از ظهر امروز میزبان یک میزگرد در مورد استخراج منابع و انتقال آب و هوا بود که در آن درباره اهمیت حیاتی رهبری و دانش بومی در دستیابی به تغییرات اساسی مورد نیاز برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا صحبت کرد. با توسعه فناوری‌های سبز جدید و افزایش تقاضا برای مواد معدنی حیاتی، برای مردم بومی شریک شدن در فرآیندهای تصمیم‌گیری به منظور حصول اطمینان از طراحی، اجرا، نظارت و ارزیابی پروژه‌های صنعتی بسیار مهم خواهد بود.

در طول مجمع، وزرا با نمایندگان بومی و شرکای بین‌المللی از استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده و بوروندی دیدار کردند تا در مورد موضوعات مختلفی از جمله مشارکت مردم بومی در سازمان ملل، توسعه اقتصادی، مفقودین و کشته‌شدگان بومی گفتگو کنند. زنان و دختران، و اثرات و بهبود COVID-19.

مشارکت کانادا در مجامع بین المللی فرصتی برای پیشبرد کار با شرکای بومی و جامعه بین المللی برای رسیدگی به میراث های استعماری و پیشبرد آشتی با مردم بومی است. روابط ما با مردم بومی زمانی تقویت می شود که به طور جمعی حقیقت را، همانقدر که دردناک است، دنبال کنیم. دولت کانادا متعهد به گوش دادن به مردم بومی در مورد اولویت های آنها برای اقدام و نیاز به تغییر است، و با آنها به بهترین شکلی که مناسب می بینند و با سرعت خود – با روحیه تعیین سرنوشت خود به جلو حرکت خواهد کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.