وزیر دفاع آمریکا: به زودی برای پایان دادن به حضور آمریکا در عراق گفت‌وگو خواهیم کرد

[ad_1] لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: این گفتگوها به عنوان بخشی از یک کمیسیون نظامی که تابستان گذشته بر سر آن توافق شد، انجام خواهد شد و در مورد حرکت به سمت به یک مشارکت امنیتی دوجانبه پایدار بین عراق و آمریکا گفتگو خواهد شد. واشنگتن

کد خبر : 459269
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۲۷
وزیر دفاع آمریکا: به زودی برای پایان دادن به حضور آمریکا در عراق گفت‌وگو خواهیم کرد

[ad_1]

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: این گفتگوها به عنوان بخشی از یک کمیسیون نظامی که تابستان گذشته بر سر آن توافق شد، انجام خواهد شد و در مورد حرکت به سمت به یک مشارکت امنیتی دوجانبه پایدار بین عراق و آمریکا گفتگو خواهد شد.

واشنگتن و بغداد به زودی برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی آمریکا در عراق گفتگو خواهند کرد.

مقامات آمریکایی و عراقی روز پنجشنبه اعلام کردند که دو کشور به زودی مذاکرات رسمی برای پایان دادن به ماموریت نظامی ائتلاف آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق مذاکره خواهند کرد.

یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت آمریکا و عراق “ماه هاست که در مورد این موضوع بحث می کنند و “زمان بندی مربوط به حملات اخیر (به پایگاه های آمریکایی)نیست.” وی گفت که واشنگتن در طول این مذاکرات”حق دفاع از خود” را به طور کامل حفظ خواهد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، حتی اگر نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود را در عراق ترک کنند، حضور نیروهای آمریکایی احتمالاً در اقلیم کردستان که روابط نزدیک‌تری با واشنگتن دارد، ادامه خواهد یافت.

وزارت خارجه عراق امروز از توافق با آمریکا برای تدوین جدول زمانی جهت پایان تدریجی حضور مستشاران ائتلاف خارجی در خاک عراق و پایان ماموریت نظامی آنها خبر داد و اعلام کرد برای تدوین این جدول زمانی یک کمیته عالی مشترک بین بغداد و واشنگتن تشکیل شده است.

وزارت خارجه عراق افزود: پس از انجام مذاکرات شش ماهه از آگوست ۲۰۲۳، دولت آمریکا موافقت کرد که نیروهای ائتلاف ضد داعش را به تدریج از عراق خارج کند و بر اساس این توافق صورت گرفته، آنچه که مأموریت ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با داعش خوانده شده است، به پایان می‌رسد.

وزارت خارجه عراق ادامه داد: بغداد بار دیگر تعهد خود را نسبت به سلامت مستشاران ائتلاف در سراسر کشور در طول دوره مذاکرات، برای حفظ ثبات و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تجدید می ‌کند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که دولت از این توافق استقبال می‌کند و آن را بخشی از اجرای برنامه خود و تعهداتی که به مردم داده است، می‌داند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.