وزیر دفاع آلمان‌: برای حمله روسیه در آینده باید آماده باشیم

[ad_1] «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان هشدار داد که این کشور باید برای پاسخ به حمله‌ احتمالی روسیه آماده شود. او گفت آلمان و متحدان آن در ناتو به منظور آمادگی برای چنین حمله‌ای، حتما باید توانمندی‌های نظامی خود را تقویت کنند. شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد که پیستوریوس، روز دوشنبه در گفت‌وگویی

کد خبر : 458560
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۳۲
وزیر دفاع آلمان‌: برای حمله روسیه در آینده باید آماده باشیم

[ad_1]

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان هشدار داد که این کشور باید برای پاسخ به حمله‌ احتمالی روسیه آماده شود. او گفت آلمان و متحدان آن در ناتو به منظور آمادگی برای چنین حمله‌ای، حتما باید توانمندی‌های نظامی خود را تقویت کنند.

شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد که پیستوریوس، روز دوشنبه در گفت‌وگویی با شبکه زد.دی‌.اف با اشاره به این که آلمان در حال حاضر با تهدید مستقیم حمله مواجه نیست،‌ با این حال گفت که کشورش باید بیشترین تلاش خود را برای آمادگی به این منظور به کار گیرد.

او بیان کرد: اگر آلمان می‌خواهد برای حمله‌ای آماده شود که از وقوع آن یا زمان وقوع آن اطلاعی ندارد، این یعنی باید خودمان را تجهیز کنیم و در حال حاضر،‌ با متحدانمان در ناتو نیز مشغول همین کار هستیم.

او در ادامه گفت که «بازدارندگی تنها ابزار موثر مواجه شدن با یک متجاوز از همان ابتدا است» چراکه به دشمن بالقوه می‌گوید هدف قادر به حمله متقابل است.

پیستوریوس گفت: اگرچه، برای رسیدن به چنین جایگاهی،‌ آلمان باید بازدارنده‌ای باورپذیر داشته باشد و بتواند جنگی را که علیه آن تحمیل می‌شود، کنترل کند.

وزیر دفاع آلمان درباره سناریو احتمالی حمله روسیه به منطقه بالتیک گفت که برلین در حال استقرار «تیپ لیتوانی»، به ویژه به منظور رسیدگی به همین نگرانی‌ها است. این تیپ متشکل از ۴۸۰۰ سرباز است که انتظار می‌رود تا ۲۰۲۷ آماده شود و اولین گروه از نیروهای نظامی آلمان از زمان جنگ جهانی دوم خواهند بود که در خارج مستقر می‌شوند.

او همچنین گفت که با وجود جنگ اوکراین، حداقل چندین سال طول خواهد کشید تا روسیه بتواند برای حمله‌ای تمام‌عیار آماده شود و کشورهای غربی باید از این فرصت استفاده کرده و سخت به تجهیز و تقویت توانمندی‌های خود بپردازند.

روزنامه آلمانی بلید در اوایل ماه جاری با استناد به سندی محرمانه گزارش داده بود که آلمان در حال آمده شدن برای مواجهه با سناریویی است که در آن، روسیه در اواسط ۲۰۲۵ به ناتو حمله خواهد کرد. مسکو این گمانه‌زنی را در اظهاراتی تمسخرآمیز، «پیشگویی طالع‌بین‌ها» تلقی کرد.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه ادعاها درباره حمله احتمالی روسیه علیه ناتو را رد کرده و آن را «به کلی مهمل» تلقی کرده است.

پوتین گفته است «هیچ منفعت ژئوپولیتیکی، اقتصادی یا نظامی» برای روسیه در حمله به کشورهای ناتو وجود ندارد. با این وجود، کرملین دهه‌ها است که درباره گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی موجودیتی می‌داند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.