وزیر دفاع آذربایجان: عملیات قره‌باغ کوتاه و موفقیت‌آمیز بود

[ad_1] به نقل از خبرگزاری ترند، ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که در جریان عملیات «ضد تروریستی»، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، از «قهرمانی، شجاعت و حرفه‌ای بودن» نظامیان آذربایجانی بسیار قدردانی کرد. همچنین وزیر دفاع ترکیه به

کد خبر : 405155
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
وزیر دفاع آذربایجان: عملیات قره‌باغ کوتاه و موفقیت‌آمیز بود

[ad_1]

به نقل از خبرگزاری ترند، ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که در جریان عملیات «ضد تروریستی»، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، از «قهرمانی، شجاعت و حرفه‌ای بودن» نظامیان آذربایجانی بسیار قدردانی کرد.

همچنین وزیر دفاع ترکیه به همتای آذربایجانی خود «اتمام موفقیت‌آمیز» عملیات نظامی در قره‌باغ را تبریک گفت و تاکید کرد که «ترکیه مثل همیشه کنار جمهوری‌ آذربایجان می‌ایستد.»

همچنین روزنامه حریت گزارش داد که در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ایروان به تعهدات خود برای آتش‌بس در چارچوب اعلامیه سه‌جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ عمل نمی‌کند و این منجر به بی‌ثباتی اوضاع و تشدید تنش‌ها در این منطقه می‌شود.

باکو روز سه‌شنبه از آغاز عملیات «ضد تروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاکسازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجیگری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد. به دنبال برقراری آتش‌بس، هیئتی از نمایندگان ارمنی‌های ساکن قره‌باغ امروز (پنج‌شنبه) برای مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان وارد شهر «یولاخ» شدند و رایزنی‌ها آغاز شده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.