وزیر دارایی ژاپن می‌گوید که شاهد افزایش نوسانات FX در حالی که ین به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد

© رویترز. وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در نشست وزیران دارایی G20 در نوسا دوآ، بالی، اندونزی در 16 ژوئیه 2022 شرکت می کند. سانی تومبلاکا/پول از طریق رویترز (نظرات تحلیلگر را اضافه می کند، نرخ دلار/ین را به روز می کند) نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی روز سه‌شنبه

کد خبر : 251661
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
وزیر دارایی ژاپن می‌گوید که شاهد افزایش نوسانات FX در حالی که ین به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد



© رویترز. وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی در نشست وزیران دارایی G20 در نوسا دوآ، بالی، اندونزی در 16 ژوئیه 2022 شرکت می کند. سانی تومبلاکا/پول از طریق رویترز

(نظرات تحلیلگر را اضافه می کند، نرخ دلار/ین را به روز می کند)

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که حرکت‌های تند ین «نامطلوب» است و او با «احساس فوری» شاهد افزایش نوسانات در بازار مبادلات است، زیرا این ارز به پایین‌ترین حد خود در 24 سال اخیر رسیده است. .

این آخرین اخطار شفاهی سوزوکی در مورد ارز بود، اما به اندازه اظهارات در ماه ژوئیه، زمانی که کاهش بیش از 139 دلار باعث شد او اظهار کند که “نگران” است، مورد توجه قرار نگرفت. نظرات سوزوکی در روز سه‌شنبه قبل از رسیدن ین به پایین‌ترین حد جدید صورت گرفت.

ین در روز سه شنبه برای اولین بار از اوت 1998 فراتر از 141 در هر دلار تضعیف شد. ارز ژاپن از ابتدای سال به دلیل سیاست های پولی متفاوت بین ژاپن و ایالات متحده، تقریباً 20 درصد کاهش یافته است.

در حالی که بانک ژاپن (BOJ) قول داده است برای حمایت از اقتصاد شکننده به محرک های پولی قدرتمند پایبند باشد، انتظار می رود فدرال رزرو فعلا به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

سوزوکی به خبرنگاران در وزارت دارایی گفت: «برای ارزها مهم است که با ثبات حرکت کنند که منعکس کننده اصول اقتصادی است.

سوزوکی هنگامی که تحت فشار قرار گرفت تا در مورد تأثیر ضعیف بودن ین بر اقتصاد اظهارنظر کند، گفت: «یک ین ضعیف هم شایستگی و هم بدی دارد، اما حرکت‌های تند نامطلوب هستند».

ین که قبلاً به 141.88 در هر دلار کاهش یافته بود، آخرین بار در 141.77 معامله شد.

ین پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ نقدی خود را 50 واحد پایه افزایش داد، تحت فشار قرار گرفت، در حالی که سرمایه گذاران همچنین انتظار داشتند که بانک مرکزی اروپا در این هفته نرخ های زیادی را افزایش دهد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد بازار در Sumitomo Mitsui (NYSE:) DS Asset Management می گوید: «محرک افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره RBA بود که انتظار می رفت اما با این وجود سریعتر از یک سرعت معمولی بود.

وی افزود: «با توجه به اینکه نشست بانک مرکزی اروپا نیز در انتظار این هفته است، جایی که انتظار می‌رود افزایش 75 واحد پایه و چرخش جنگ‌طلبانه‌تر بیشتر شود، موضع بسیار آسان BOJ باعث فروش ین شده است».

سوزوکی روز جمعه گفت که توکیو در صورت لزوم اقدامات “مناسب” را انجام خواهد داد، زیرا دلار هفته گذشته از آستانه مهم روانی 140 عبور کرد.

برخی از تحلیلگران می گویند این واقعیت که سوزوکی از کلمه “نگران” استفاده نکرده و سپس مداخله در بازار ارز را پیشنهاد کرده است، ممکن است قریب الوقوع نباشد.

دایساکو اوئنو، استراتژیست ارشد FX در میتسوبیشی UFJ (NYSE:) گفت: «مداخله می‌تواند از نظر فنی امکان‌پذیر باشد، اما از نظر سیاسی فروش دلار در زمانی که ایالات متحده با تورم مبارزه می‌کند، دشوار است.» مورگان استنلی (NYSE:) اوراق بهادار.

این ممکن است دلیلی باشد که وزیر در مورد اخطار شفاهی کمی کم رنگ کرد.»

ژاپن آخرین بار در ژوئن 1998 با فروش دلار و خرید ین در بازار ارز مداخله کرد، زمانی که ین به بیش از 146 نسبت به واحد پول ایالات متحده کاهش یافت.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.