وزیر خارجه کوبا: بدترین صحنه‌های سرکوب مردم را در اروپا دیده‌ام

[ad_1] به گزارش خبرگزاری افه، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در انتقاد از اظهار نظرهای دولت‌های غربی پیرامون اعتراض‌های یکشنبه اخیر شماری از مردم این کشور گفت: من می‌توانم بگویم که پیش از همه‌گیری و در دوران شیوع کرونا، حقیقتا صحنه‌هایی از خشونت شدید پلیس و سرکوب معترضان در پایتخت‌های اروپایی، (به مراتب) بدتر

کد خبر : 77689
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
وزیر خارجه کوبا: بدترین صحنه‌های سرکوب مردم را در اروپا دیده‌ام

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری افه، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در انتقاد از اظهار نظرهای دولت‌های غربی پیرامون اعتراض‌های یکشنبه اخیر شماری از مردم این کشور گفت: من می‌توانم بگویم که پیش از همه‌گیری و در دوران شیوع کرونا، حقیقتا صحنه‌هایی از خشونت شدید پلیس و سرکوب معترضان در پایتخت‌های اروپایی، (به مراتب) بدتر از آنچه در کوبا روی داده است، دیده‌ام.

جوسپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از مقام‌های کوبا خواست به معترضان «اجازه» برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز داده و به صدای نارضایتی‌ تظاهرکنندگان «گوش دهد».

وزیر امور خارجه کوبا افزود: این درست است که موارد محدودی از نقض قانون و بی نظمی را شاهد بوده ایم که در آن‌ها از اعمال قانون و نیروهای پلیس استفاده شده اما سرکوبی که در اروپا روی داده است، در کوبا نداشته ایم.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعتراضات در کوبا و بدون اشاره به تحریم های کاخ سفید علیه مردم، ناآرامی ها در این کشور را خودجوش دانست.

از جنبش جلیقه زردها در پاریس و سایر شهرهای فرانسه گرفته تا تظاهرات ضد نژادپرستی لندن، تظاهرات اهالی بریستول علیه لایحه جنجالی دولت بریتانیا و اعتراضات علیه خشونت پلیس در آتن، تنها شماری از مواردی است که در حدود یکسال اخیر، اخبار و تصاویر آن در رسانه‌های جهان منتشر شده است. کشورهایی که با داعیه دموکراسی، به دور از هر گونه محدودیت، تحریم و فشار خارجی و مداخله دولت‌های قدرتمند روزگار می‌گذرانند. کشورهایی که حتی در آن‌ها استفاده از ماسکی ساده و رعایت محدودیت‌های سختگیرانه برای حفظ سلامتی مردمانشان غیر قابل تحمل است.

و اما آمریکا و رسوایی یورش به ساختمان کنگره و خیابان‌های پر آشوب از قتل جورج فلوید سیاهپوست؛ تاریخ بی تردید تصاویر ساعاتی که کنگره آمریکا شاهد هجوم آشوبگران و پس از آن محل استقرار نظامیان آمریکایی بود را هرگز فراموش نخواهد کرد. جامعه دوقطبی، خطر کودتا، تهدید دموکراسی، قدرت تجزیه شده با دو سرکرده و استقرار نظامیان همه و همه خیال‌های آمریکا برای کشورهای آمریکای لاتین بود که در آن روزها دامنگیر خود آمریکا شد.  

شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است. حال که رفع تحریم‌ها، روشن‌ترین راه نجات مردم رنج‌کشیده این کشور آمریکای لاتین است، سران غربی با پاک کردن صورت مسئله، دولت کوبا را به «احترام به صدای معترضان» فرا می‌خوانند. فراخوانی که نه به معنای احترام به اصول دموکراسی ادعایی دولت‌های غربی،  که پشت پرده آن، افزودن معضلی به عنوان بی‌ثباتی بر درد تحریم و مشکلات اقتصادی این کشور است.

هزاران کوبایی روز یکشنبه (به وقت محلی) در اعتراضاتی از هاوانا تا سانتیاگو به خیابان ها آمدند و از محدودیت های همه گیری کرونا، سرعت واکسیناسیون و آنچه آنها گفتند بی توجهی دولت ابراز سرخوردگی کردند.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا در سخنرانی تلویزیونی گفت که از یک سو اقدام‌های آمریکا موجب شده تا این کشور آمریکای لاتین دچار کمبودهایی به خصوص در بخش مواد غذایی، دارو و مواد خام شود و از سوی دیگر رسانه‌ها به شدت در قالب یک جنگ نامتعارف به دنبال بی اعتبار کردن دولت و ایجاد شکاف میان دولت و مردم بوده و تلاش می‌کنند تا هاوانا را ناکارآمد و ناتوان از ایجاد رفاه برای مردم جلوه داده و آمریکا را موجب پیشرفت کشورهایی مانند کوبا نشان دهند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.