وزیر خارجه بلاروس: اقدامات ما درباره تسلیحات اتمی به تهدیدهای غربی بستگی دارد

بلادیمیر ماکئی، وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به اینکه آیا استقرار تسلیحات اتمی روسیه در این کشور ممکن است،‌ گفت: گزینه‌های دیگر مستثنی نیستند. همه چیز به رفتار شرکای غربی و تهدیدهای آنها علیه بلاروس و روسیه بستگی دارد. اواخر اوت ۲۰۲۲، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفته بود که

کد خبر : 260079
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۵۸
وزیر خارجه بلاروس: اقدامات ما درباره تسلیحات اتمی به تهدیدهای غربی بستگی دارد



بلادیمیر ماکئی، وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به اینکه آیا استقرار تسلیحات اتمی روسیه در این کشور ممکن است،‌ گفت: گزینه‌های دیگر مستثنی نیستند. همه چیز به رفتار شرکای غربی و تهدیدهای آنها علیه بلاروس و روسیه بستگی دارد.

اواخر اوت ۲۰۲۲، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفته بود که ناوگان هوایی این کشور برای آنکه بتواند تسلیحات اتمی حمل کند، مجدد تجهیز شده است. مینسک آماده واکنشی متناسب به تهدیدهای غرب است.

وزیر خارجه بلاروس افزود، اگر چنین اقداماتی از سوی کشورهای غربی انجام شود مینسک به همراه مسکو واکنشهای متناسبی را در نظر خواهد گرفت.

این دیپلمات بلاروسی با اشاره به سطح فناوری دفاعی در کشور گفت: نیازی به استقرار پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک بلاروس هنوز احساس نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا ایجاد پایگاه‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس ایده استقرار پایگاه‌های نظامی روسیه را در بلاروس مطرح کرده، گفت: هیچ چیز را نمی‌توان در آینده مستنثی دانست. در حال حاضر، با توجه به سطح بالای فناوری‌های نظامی که امروز به دست آمده، فکر می‌کنم استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی اضافی روسیه در خاک بلاروس، فایده چندانی نداشته باشد.

وزیر خارجه بلاروس در ادامه صحبت‌هایش گفت: کافیست تجهیزات مناسب را در منطقه اسمولنسک روسیه یا در جای دیگری قرار دهیم. شاید حتی موثرتر از استقرار پایگاه‌های روسیه در بلاروس باشد. بلاروس به تضمین‌های امنیتی ویژه در صورتی که اوکراین و روسیه به توافق صلح برسند، نیاز دارد.

وی ادامه داد: ‌اگر توافق صلح بین مسکو و کی‌یف حاصل شود و اگر این روند ادامه یابد، ما نیز می‌خواهیم بدانیم که چه چیزی در خطر است. دو طرف چه تضمین‌هایی دریافت می‌کنند. ما دوست نداریم از این تضمین‌ها غافل بمانیم. بدون بلاروس که در مرکز اروپاست، دستیابی به یک امنیت کامل و قاطع در منطقه غیرممکن است. اگر ما یک کشور دارای مشکل داشته باشیم، این نفع هیچکس نیست.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.