وزیر جولی در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی می کند

[ad_1] 28 فوریه 2022 – ژنو، سوئیس – امور جهانی کانادا در مقابل تحویل بررسی کنید جلسه ما در شورای حقوق بشر طنز وحشتناکی دارد. ایجاد این شورا و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر نقطه عطف دیگری در تلاش های مشترک ما برای پیشبرد حقوق بشر، برابری جنسیتی، حقوق بومیان، حقوق افراد دارای معلولیت و

کد خبر : 172624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۱۵
وزیر جولی در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی می کند

[ad_1]

28 فوریه 2022 – ژنو، سوئیس – امور جهانی کانادا

در مقابل تحویل بررسی کنید

جلسه ما در شورای حقوق بشر طنز وحشتناکی دارد.

ایجاد این شورا و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر نقطه عطف دیگری در تلاش های مشترک ما برای پیشبرد حقوق بشر، برابری جنسیتی، حقوق بومیان، حقوق افراد دارای معلولیت و جامعه LGBTI و همه کسانی بود که به دنبال تایید هستند. و حفظ حرمت شخص.

قوس طولانی این جست‌وجو از آغاز تمدن بشری باز می‌گردد و در تاریخ اخیر با شکست‌های بزرگی که در جنگ‌های وحشتناکی که برای بسیاری از افراد سختی ایجاد کرده است، با آن روبرو شده‌ایم.

طنز این است که ما در چنین لحظه ای ملاقات می کنیم: زمانی که پایتخت یک کشور مستقل و عضو این شورا، اوکراین، در معرض تهدید مستقیم قرار دارد. انفجارها احساس می شود زیرا بسیاری از آنها به ایستگاه های مترو زیرزمینی پناه می برند. تصاویری که در سراسر صفحه نمایش جمعی ما از اوکراین چشمک می زند، دلخراش است.

این جنگ مردم بیگناه را می کشد و مردم اوکراین را مجبور می کند خانه و کشور خود را ترک کنند. این تهاجم و جنگ انتخاب دولت و رهبری فدراسیون روسیه و به ویژه تصمیم رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ولادیمیر پوتین است.

تهاجم روسیه به اوکراین – بزرگترین تهدید برای صلح جهانی در 7 دهه گذشته – مجموعه ای سرد، حساب شده و با دقت برنامه ریزی شده از رویدادهای کرملین است.

طی چند ماه گذشته، ما گفته‌ایم که روسیه نیروها و تجهیزات خود را برای حمله به اوکراین مستقر کرده است. روسیه گفت که اینطور نیست و جای نگرانی نیست. روسیه دروغ گفت

ما گفتیم که استقرار نظامی روسیه در امتداد مرز در حال افزایش است. روسیه گفت تمرینات کامل شده و نیروهایش را خارج می کند. این یک دروغ دیگر بود.

روسیه به ما گفت که تمرینات نظامی خود در بلاروس در 20 فوریه پایان خواهد یافت. این هفته، بلاروس به عنوان سکوی پرتاب برای نیروهای روسیه در حمله به اوکراین عمل کرد. هم بلاروس و هم فدراسیون روسیه دروغ گفتند.

رهبری روسیه تنها مسئول این بحران است: این کشور دروغ و اوباش را در تلاش برای تضعیف حاکمیت قانون و حقوق بشر انتخاب کرده است.

بدتر از آن، این کشور تلاش می کند تا جنگ خود را با گسترش لفاظی های نادرست و تلاش برای دستکاری اصول حقوق بشر برای حمایت از خشونت غیرقانونی و نامشروع خود توجیه کند.

این روایت نادرستی است که روسیه در تلاش است چه در این شورا و چه در سراسر جهان منتشر کند. اجازه دهید مستقیماً به نماینده روسیه بگویم: حقوق بشر جهانی است و نمی توان برای توجیه جنگ و جنایت دستکاری کرد.

اوکراینی‌های روسی‌زبان و مردم اوکراینی‌زبان، قبل از هر چیز، شهروندان جهانی هستند و بر اساس قوانین بین‌المللی، از همان حق اساسی برای زندگی مسالمت‌آمیز برخوردارند. این همان چیزی است که این شورا به دنبال آن است. این همان چیزی است که کانادا مخفف آن است.

رژیم روسیه سیستم بین المللی صلح و قانون و منشوری را که ما از پایان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده ایم به چالش می کشد. روسیه تلاش کرده است تا سیستم بین‌المللی ما را به سخره بگیرد، تا مجبور شود به دنیایی که «درست می‌سازد» بازگردد. ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد.

بیایید برخی از دستاوردهای خارق العاده را به یاد بیاوریم. ما معاهداتی را امضا کرده ایم، بر روی اعلامیه ها توافق کرده ایم، میثاق ها را تصویب کرده ایم و مؤسساتی ساخته ایم. ما به سختی یک سیستم چندجانبه ساخته‌ایم که بر دو اصل کلیدی استوار است: اینکه همه دولت‌ها برابر و دارای حاکمیت هستند و اینکه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی جهانی و برای کرامت انسانی ضروری است.

چسب در همه اینها این است که قوانین ضروری هستند زیرا آنها از سوء استفاده از قدرت و فساد جلوگیری می کنند.

این تهدید علیه نظم بین المللی مبتنی بر قوانین و در نتیجه امنیت و حقوق بشر همه اوکراینی ها و در واقع همه مردم جهان، دیگر تئوری نیست.

تهاجم غیرقانونی، غیرقانونی و غیرقابل توجیه روسیه به اوکراین نقض جدی منشور ملل متحد است که تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی یک کشور را ممنوع می کند. این ممنوعیت یک قاعده اساسی حقوق بین الملل است که همه کشورها باید به آن احترام بگذارند و این پایه و اساس روش زندگی مشترک ما در این سیاره است. ما از روسیه می خواهیم که حمله مسلحانه غیرقانونی و غیرقانونی خود را متوقف کند و نقض کنوانسیون ژنو را محکوم می کنیم.

این تهاجم جان میلیون ها انسان بی گناه را به خطر می اندازد. اقدامات روسیه به طور جدی حقوق بشر اوکراینی ها از جمله حق زندگی، آزادی و امنیت افراد را تهدید می کند.

کانادا در کنار اوکراین و اوکراینی ها می ایستد که برای آزادی و حق انتخاب آینده خود مبارزه می کنند.

همچنین گزارش‌های گسترده‌ای از تجمع خود شهروندان روسیه در میادین و خیابان‌های سراسر کشور برای محکوم کردن این تهاجم غیرقانونی و غیرقانونی دیده‌ایم. آنها با خشونت و دستگیری های خودسرانه مواجه شده اند.

ما از روسیه می خواهیم که به حقوق بشر نه تنها اوکراینی ها، بلکه شهروندان خود که هزاران نفر در اعتراض به این جنگ ناعادلانه به خیابان ها آمده اند، احترام بگذارد.

تهاجم روسیه به اوکراین کار حفاظت از حقوق بشر را بیش از پیش ضروری می کند. حفاظت از جان غیرنظامیان باید بالاترین اولویت جامعه بین المللی باشد.

ما همچنان از روسیه می خواهیم که فوراً حمله خود را متوقف کند. دیگر نباید جانی از دست داد.

باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام گذاشت. اراده دموکراتیک مردم اوکراین باید حفظ شود. حقوق بشر آنها باید واقعاً محافظت شود.

امروز که میلیون‌ها اوکراینی از اهانت جنگ رنج می‌برند، ما نیز با مسئولیت خودمان روبرو هستیم: حرف زدن و عمل کردن. به نام انسانیت از روسیه پوتین بخواهند به این جنون پایان دهد.

جهان نظاره گر است و نسل های آینده به یاد خواهند آورد که چگونه با این لحظه روبرو شدیم. بگذارید در مورد ما گفته شود که ما بر منافع محدود غلبه کردیم تا یک صدا علیه استبداد و تجاوز و به نفع صلح و آزادی صحبت کنیم.

متشکرم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.