وزیر بیبو با ذینفعان بخش کشاورزی دیدار می کند تا در مورد تأثیرات آنفولانزای فوق حاد پرندگان بحث کند.

29 آوریل 2022 – اتاوا، انتاریو – آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا “این سالی بی سابقه برای آنفولانزای فوق العاده پرندگان H5N1 (HPAI) در سرتاسر جهان بوده است. ما با همکاری یکدیگر می توانیم از گسترش این بیماری جلوگیری کرده و تاثیر آن را بر تولید کنندگان طیور در سراسر کانادا به حداقل برسانیم. امروز

کد خبر : 200175
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۶
وزیر بیبو با ذینفعان بخش کشاورزی دیدار می کند تا در مورد تأثیرات آنفولانزای فوق حاد پرندگان بحث کند.


29 آوریل 2022 – اتاوا، انتاریو – آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا

“این سالی بی سابقه برای آنفولانزای فوق العاده پرندگان H5N1 (HPAI) در سرتاسر جهان بوده است. ما با همکاری یکدیگر می توانیم از گسترش این بیماری جلوگیری کرده و تاثیر آن را بر تولید کنندگان طیور در سراسر کانادا به حداقل برسانیم.

امروز جلسه دیگری با ذینفعان بخش کشاورزی داشتم تا در مورد وضعیت امور مرغداری های تجاری و تأثیرات آن بر بخش فرآوری بحث کنم. آنها در مورد اثرات مخرب این بیماری بر تولید، جابجایی حیوانات، و همچنین بر واردات و صادرات محصولات و محصولات جانبی آنها به من گفتند.

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) برای پاسخ به HPAI در سراسر کشور، جلوگیری از گسترش بیشتر و به حداقل رساندن تأثیرات بر صنعت و تجارت، از نزدیک با صاحبان و تولیدکنندگان طیور همکاری می‌کند. در طول این زمان‌های چالش‌برانگیز، تولیدکنندگان، کارکنان CFIA و دولت‌های استانی و فدرال با هم کار می‌کنند تا به طور مؤثر به شیوع بیماری واکنش نشان دهند و برای بهبود تلاش کنند.

در مواردی که پرندگان اهلی مشکوک به آلوده شدن به HPAI هستند، CFIA برای کنترل بیماری اقدام فوری انجام می دهد. واکنش معمولی شامل محدودیت‌های حرکتی و قرنطینه، تحقیق، کاهش جمعیت انسانی پرندگان آسیب‌دیده و تمیز کردن و ضدعفونی کامل محل‌های آلوده است. علاوه بر این، در مواردی که دستور کاهش جمعیت و تخریب اشیاء صادر شده است، CFIA به مالکان واجد شرایط غرامت پرداخت می کند.

یادآوری این نکته مهم است که آنفولانزای پرندگان هیچ خطری برای ایمنی مواد غذایی ندارد. محصولات مرغ کانادایی برای خوردن بی خطر هستند و ادامه خرید آنها بهترین راه برای حمایت از تولیدکنندگان و پردازشگرهای طیور در این دوران است که تحت فشار زیادی هستند.

این شیوع به عنوان یادآوری به تولیدکنندگان طیور است که اقدامات ایمنی زیستی سختگیرانه را همیشه برای جلوگیری از معرفی و گسترش بیماری ها رعایت کنند. این امر به تولیدکنندگان کوچکی که ممکن است فقط چند پرنده حیاط خلوت داشته باشند، گسترش می یابد. آنها نیز باید هنگام ورود به قفس ها کفش های خود را تعویض کرده و تا حد امکان پرندگان خود را در داخل خانه نگه دارند. شیوع در یک گله کوچک ممکن است منجر به ایجاد مناطق کنترل شود که کل صنعت طیور را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این، تولیدکنندگان کوچک مستقر در مناطق کنترل نیز باید مجوز عرضه یا فروش محصولات خود را داشته باشند. دانستن علائم HPAI بسیار مهم است و هر مورد مشکوک باید بلافاصله به CFIA گزارش شود.

من می دانم که این یک زمان استرس زا برای تولید کنندگان مرغ در کانادا است. تشخیص و پاسخ به یک شیوع می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. به همه یادآوری می‌کنم که در شرایط سخت سلامت روانی برای کمک تماس بگیرند. سازمان هایی مانند “Do More Ag” و “Au cœur des familles agricoles” با واقعیت های کشاورزان، زنان و مردان آشنا هستند و می توانند کمک کنند. ابتکار “ریشه در قدرت” Farm Credit Canada چندین منبع را فهرست می کند.

می‌خواهم از تولیدکنندگان طیور کانادا برای پشتکار و همکاری آنها در طول این شیوع تشکر کنم. هوشیاری آنها در حمایت از واکنش کانادا به HPAI نقش اساسی دارد. ما به همکاری نزدیک با سهامداران صنعت و کشاورزان برای به حداقل رساندن اثرات و حمایت از آنها با اقدامات بازیابی ادامه خواهیم داد.”

– محترم ماری کلود بیبو، وزیر کشاورزی و کشاورزی



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.