وزیر بهداشت: هدف گذاری ما پوشش حداقل 85 درصدی واکسیناسیون علیه کرونا است

وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات اساسی ایران، تحریم های ظالمانه بود و علیرغم شیوع کووید19 در دنیا، هیچ کمک و تسهیلاتی به ایران ارائه نشد و تحریم های ناجوانمردانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای ایران وجود داشت. به گزارش هوشمند نیوز و به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی امروز یکشنبه

کد خبر : 115345
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
وزیر بهداشت: هدف گذاری ما پوشش حداقل 85 درصدی واکسیناسیون علیه کرونا است



وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات اساسی ایران، تحریم های ظالمانه بود و علیرغم شیوع کووید19 در دنیا، هیچ کمک و تسهیلاتی به ایران ارائه نشد و تحریم های ناجوانمردانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای ایران وجود داشت.

به گزارش هوشمند نیوز و به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی امروز یکشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان سازمان های بین المللی در ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان های انسان دوستانه بین المللی چطور می توانند در مقابل تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه علیه کشورهای مختلف از جمله ایران، مقابله کنند؟ آیا تحریم ها با اهداف سازمان های بین المللی، همخوانی دارد؟ آیا تحریم ها باید شامل داروهای کودکان و بیماران هم شود؟ تحریم ها ظلم بزرگی به ایران است اما مردم کشور ما، قهرمان هستند و در مقابل همه این تحریم ها، ایستادگی کرده و می کنند.

وی افزود: تا تیرماه، 5 میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده بود اما امروز به بیش از 64 میلیون دُز رسیده ایم که با کمک های مردمی، سازمانها و ارگانهای مختلف، این موفقیت به دست آمده است که می تواند برای سایر کشورهایی که از نظر واکسیناسیون، عقب هستند، الگو باشد.

وزیر بهداشت یادآور شد: از بیش از 64 میلیون دُز واکسن کرونایی که در ایران تزریق شده، یک سوم مربوط به دو دُز و دو سوم مربوط به افرادی است که تا کنون یک دُز واکسن تزریق کرده اند. در یک هفته 8 میلیون و 200 هزار دُز واکسن کرونا و معادل جمعیت یک یا چندین کشور منطقه، واکسن کرونا تزریق کردیم. در مراکز واکسیناسیون که برخی از آنها شبانه روزی هستند و دیگر اثری از صف ایستادن نیست، با مردم با احترام برخورد می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هدف گذاری ما این است که حداقل 85 درصد از مردم ایران را علیه کرونا واکسینه کنیم البته ممکن است تعداد بسیار اندکی از مردم همانند بسیاری از کشورهای دیگر، از واکسن هراس داشته باشند اما امیدواریم به پوشش حداقل 85 درصدی واکسیناسیون کرونا برسیم و شاهد کاهش بار بیماری و فوت بیماران باشیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: اتباع خارجی در ایران بدون هیچ دریافت واکسنی از هیچ نهادی، در مراکز واکسیناسیون کشور، واکسینه می شوند چون سلامت آنها برای ما مهم است. تا کنون هم هیچ کمکی از سوی نهادهای بین المللی برای ارسال واکسن جهت اتباع خارجی، نشده است.

وی افزود: تا دو ماه پیش، حدود 700 نفر از مردم ایران روزانه بر اثر کرونا جان خود را از دست می دادند اما این روزها، آمار فوتی های روزانه حدود 200 نفر و برخی روزها 170 و 180 نفر بوده است و امیدواریم که تا یکی دو هفته آینده نیز، این تعداد کاهش پیدا کند. روز گذشته تعداد بیماران شناسایی شده در کشور حدود 7 هزار نفر و تعداد بیماران بستری یک هزار و 200 نفر بود که در سه ماه گذشته، کمترین آمار بوده و موج پنجم بیماری تقریبا رو به فروکش کردن است و امیدواریم که با حجم عظیم واکسیناسیون، در موج های احتمالی آینده، شاهد چنین تعدادی از مرگ و میر در بیماران نباشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: پاندمی کووید19 در تمام دنیا چالش هایی را برای نظام سلامت کشورها ایجاد کرد و ضعف های نظام سلامت کشورها را نشان داد که می تواند درس بزرگی برای سازمان جهانی بهداشت باشد تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و باید تجربیات بین کشورها، به اشتراک گذاشته شود.

وی یادآور شد: تمامی جامعه پزشکی و نیروهای بهداشتی و درمانی در همه رده ها بدون توجه به تحریم های ظالمانه برای تامین سلامت مردم ایران شبانه روزی تلاش می کنند و تا کنون بیش از 200 نفر از این عزیزان عمدتا به دلیل عدم وجود امکانات محافظتی در مقابله با کووید19 به ویژه در روزها و ماه های نخست شیوع این بیماری، به شهادت رسیدند که ناشی از تحریم ها و ظلم هایی است که به ایران شده است.

عین اللهی با بیان اینکه استراتژی ما در وزارت بهداشت، تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان و تقویت حوزه بهداشت است، به بیان اولویت های وزارت بهداشت پرداخت و گفت: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، منابع پایدار نظام سلامت، تقویت شبکه بهداشت، تداوم نظام مراقبت و اجرای مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر، سلامت زنان باردار و رشد جمعیت، اجرایی کردن برنامه پزشکی خانواده، تقویت خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی با استفاده از برنامه “هرخانه یک پایگاه سلامت”، نظام ثبت اطلاعات، دسترسی به پوشش همگانی سلامت و بیمه ها، بازنگری نظام های پرداخت، توجه به سلامت الکترونیک، مقابله با مصرف دخانیات و حمایت از اجرای کنوانسیون مواد مخدر، آمادگی و پاسخ دهی در شرایط بحران و سلامت سالمندان، برخی از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت در دوره آینده خواهد بود.

با پیشنهاد نیکنام، جلسات با سازمان های بین المللی هر دوماه یکبار برگزار می‌شود

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای انجام کارهای تیمی باید همدیگر را بشناسیم، ارتباط برقرار کرده و صحبت کنیم و تداوم این جلسه، ضروری است و با پیشنهاد دکتر نیکنام، مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، این جلسات مشترک هر دوماه یکبار با مدیران وزارت بهداشت برگزار می شود و در صورت لزوم، بنده نیز شرکت می کنم.

ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون در ایران توسط مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت

گفتنی است پیش از سخنان وزیر بهداشت، محمد حسین نیکنام، مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید19 در ایران پرداخت.

وی گفت: تا روز گذشته حدود 52 درصد از مردم ایران، یک دُز واکسن کرونا و 21 درصد از آنها نیز دو دُز واکسن را تزریق کرده اند و خوشحالیم که هفته گذشته در ایران 8.2 میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این به اندازه جمعیت سه کشور منطقه است.

نیکنام تاکید کرد: ایران توانسته در یک روز، یک میلیون و 590 هزار دُز واکسن کرونا را تزریق کند که این نشان دهنده قدرت و گستردگی نظام بهداشتی و درمانی ایران است و امیدواریم که به زودی به حد قابل قبولی از ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون کرونا برسیم.
انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.