وزیر بهداشت: نامزدهای انتخابات به موضوع سلامت ورود نکنند

سعید نمکی روز چهارشنبه در همایش ایمنی غذا در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: خواهش کردم در بحث انتخابات به موضوع سلامت ورود نکنید. تلاش من همواره این بوده که وزارت بهداشت را از سیاست عاری کنم. من وزیر همه مردم اعم از شیعه، سنی، کلیمی، مسیحی، زرتشتی، اصولگرا، اصلاح طلب، بی دین، بی خط

کد خبر : 64236
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
وزیر بهداشت: نامزدهای انتخابات به موضوع سلامت ورود نکنند



سعید نمکی روز چهارشنبه در همایش ایمنی غذا در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: خواهش کردم در بحث انتخابات به موضوع سلامت ورود نکنید. تلاش من همواره این بوده که وزارت بهداشت را از سیاست عاری کنم. من وزیر همه مردم اعم از شیعه، سنی، کلیمی، مسیحی، زرتشتی، اصولگرا، اصلاح طلب، بی دین، بی خط و خطی، زندانی محکوم به اعدام هستم.

وزیر بهداشت گفت: برخی به اشتباه و ناشیانه ابراز ارادت من به مقام معظم رهبری را تفسیر به خطی بودن کردند، بسیار اشتباه می کنند، بنده به هیج جریان سیاسی وابسته نیستم و نخواهم بود، من سیاست بلدم اما در این وادی نیستم زیرا سیاست انسان را جزم اندیش می کند، صداقت و رفتار صادقانه را از بین می برد، زیرا شاعر دیارم گفت، «من قطاری را دیدم که سیاست می برد و چه خالی می رفت». اینکه از راست ترین راست و چپ ترین چپ ضربه می خوردیم معنایش این است که به هیچ جریان سیاسی تعلق نداریم.

نمکی افزود: از حرف های که می زنند نمی رنجم اما این حرفه های بی انصافانه دل همکاران من را که در ۱۶ ماه گذشته با دست های خالی و بسته اما با چشم های باز و دل های مالامال از عشق لحظه ای درنگ نکردند، می شکند، مدیریت کرونا نشانه لیافت و بی لیاقتی کشورهاست و در آینده کشورها را بر اساس مدیریت کرونا ارزیابی می کنند.

وی ادامه داد: در ۱۶ ماه گذشته با دست خالی با خزانه خالی و بانک مرکزی بدون پول، همکاران من با بزرگ منشی پای کار بوده اند. من فقط یک سرباز بودم. فرماندهان اصلی کسانی بودند که شهید شدند. کسانی که زمانی که ماسک نداشتیم تن به آتش زدند و جلو رفتند و خود را به طوفان بلا سپردند.  

وزیر بهداشت گفت: زمانی که گوشت و مرغ نبود زمانی که تخم مرغ مشکل داشت،  نگذاشتیم ۴۷۵۰ قلم دارو کمیاب شود نگذاشتیم مثل انگلیس و فرانسه  حتی یک بیمار کووید و غیرکووید و حتی یک بیمار ضربه مغزی پشت در بیمارستان بماند، اگر یک بیمار دچار ضربه مغزی پشت در بیمارستان می ماند همین اصحاب رسانه آن را منتشر می کردند.

نمکی ادامه داد: مدیون اصحاب رسانه هستم، کسانی که به خاطر ماسک نزدن مردم و تذکر دادن کتک هم خوردند اما همکاران من چهار موج سنگین را مدیریت کردند. نگذاشتند به مردم فشار بیاید. حتی یک اتاق عمل اورژانسی تعطیل نشد. یک میلیارد و و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از ارز سال ۹۷ برای دارو هزینه کردیم اما کمبودی نداشتیم.

وی گفت: آدمی که نمی داند کرونا یعنی چی و این ویروس با ویروس های دیگر چه فرقی دارد، در مورد مدیریت کرونا اظهار نظر می کند، همه اختیارات را سه روز به شما تفویض می کنیم اگر توانستید کرونا را مدیریت کنید به شما رأی می دهیم و اعلام می کنیم شما نه سه ماهه بلکه ۳۰ روزه می توانید مشکل کرونا را حل کنید.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر می خواهید به اقتصاد، به فرهنگ به هر چه می خواهید حمله کنید اما پا به عرضه کرونا نگذارید چون نه بلد هستید و نه این مجموعه جایی نیست که افراد نا بلد اظهارنظر کنند. با امکاناتی که داشتیم بی نقص ترین و موفق ترین کارنامه را داشتیم ای. این را من نمی گویم، سازمان بهداشت جهانی می گوید. ۲۰ روز پیش یک هیئت آمدند و از کاهای انجام شده حیرت کردند.

نمکی گفت: اگر از کارهای انجام شده در بدترین شرایط تشکر نمی کنید، نمک به زخم عزیزان نپاشید همه رفتند مرخصی اما همکاران ما یک روز به مرخصی نرفتند. مملکت داری کار ساده ای نیست. دچار سوء تفاهم نشوید کار سختی است آدم های با جنبه می خواهد.

وی ادامه داد: می گوید وزیر بهداشت شعر شناس است، چه اشکالی دارد کسی که نمی تواند شعر استاد شهریار را از رو بخواند و روح استاد شهریار را در گور می لرزاند از وزیر بهداشت ایراد می گیرد. شعرشناسی وزیر بهداشت که عیب نیست. باید به سمت حکمای قدیم برگردیم مگر بوعلی سینا که بود. بوعلی هم شاعر بود و هم عرفان و فلسفه و طب می دانست. اگر در شما هنری نیست نباید بر هنرمندی بقیه خرده بگیرید.

نمکی گفت: همکاران من که در این مدت بیمار شدید، داغدار شدید، شما با خدا معامله کردید مردم شما را دوست دارند.

وی گفت: در روزهای اخیر حرف هایی شنیدیم که دل همکاران مرا شکست، من به اندازه همکارانم از این مسائل نمی رنجم. ما دل به خدا بستیم و برای سلامت مردم از روز اول روی مین رفتیم. به هیچ حزب و گروه و دسته ای هم وابسته نبودیم. نشان دادیم مستقل هستیم. نمایش ناشیانه دیروز در مناظره هم نشان داد که از هم راست راست و هم از چپ چپ خوردیم و ثابت کرد آدم های مستقلی هستیم و دل در  گروه عشق مردم و رضایت خداوند داریم.

وزیر بهداشت افزود: هر زمان که به دانشگاه علوم پزشکی تهران می آیم یاد دارالفنون و امیرکبیر می افتم و به این فکر می کنم چرا با وجود داشتن افرادی مثل امیرکبیر از ریل توسعه خارج شدیم. چه شد عده ای در این  راه ماندند و به ایستگاه های بزرگتر رسیدند و عده ای از مسیر توسعه عقب ماندند.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.