وزیر آلمان با فراخوانی برای بازنگری در خروج هسته‌ای، اختلافات ائتلافی را دوباره برافروخت

[ad_1] برلین (رویترز) – وزیر حمل و نقل آلمان خواستار تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی اینکه آیا طول عمر نیروگاه های هسته ای این کشور باید افزایش یابد یا خیر، خواست تا اختلافات درون ائتلاف اولاف شولتز صدراعظم آلمان باز شود. عجله آلمان برای رهایی از سوخت‌های وارداتی روسیه پس از تهاجم مسکو به

کد خبر : 301367
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰:۳۷
وزیر آلمان با فراخوانی برای بازنگری در خروج هسته‌ای، اختلافات ائتلافی را دوباره برافروخت

[ad_1]

برلین (رویترز) – وزیر حمل و نقل آلمان خواستار تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی اینکه آیا طول عمر نیروگاه های هسته ای این کشور باید افزایش یابد یا خیر، خواست تا اختلافات درون ائتلاف اولاف شولتز صدراعظم آلمان باز شود.

عجله آلمان برای رهایی از سوخت‌های وارداتی روسیه پس از تهاجم مسکو به اوکراین، درخواست‌ها برای باز نگه داشتن سه نیروگاه هسته‌ای باقی‌مانده این کشور را به جای بسته شدن در پایان سال 2022 برانگیخت.

اواخر سال گذشته، شولز سوسیال دموکرات تلاش کرد تا با دستور به ادامه فعالیت هر سه تا ماه آوریل، اختلاف بین سبزهای طرفدار محیط زیست، حامیان قوی خروج از انرژی هسته ای و دموکرات های آزاد لیبرال را سرکوب کند.

اما فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل دموکرات آزاد، این بحث را دوباره مطرح کرد و به فرانکفورتر آلگماینه گفت که مزایای زیست محیطی خودروهای برقی کاهش خواهد یافت، مگر اینکه آنها با استفاده از انرژی هسته ای شارژ شوند، که بدون انتشار است.

وی در مصاحبه ای که عصر دوشنبه منتشر شد به روزنامه گفت: “ما به یک پاسخ تخصصی به این سوال نیاز داریم که چگونه می توانیم از تامین انرژی پایدار و مقرون به صرفه و در عین حال دستیابی به اهداف حفاظت از آب و هوا اطمینان حاصل کنیم.”

منتقدان خروج هسته ای می گویند که این می تواند آلمان را وادار کند تا در طول انتقال به انرژی های تجدیدپذیر، بیش از آنچه که برنامه ریزی شده بود، به زغال سنگ متکی باشد که آلاینده تر از گاز است.

لیبرال‌های طرفدار کسب‌وکار، چهره‌های راست میانه تنها در ائتلافی تحت سلطه دو حزب چپ میانه، در نظرسنجی‌ها ضعیف شده‌اند و در انتخابات منطقه‌ای دچار شکست شده‌اند. آنها امیدوارند که کنفرانس حزبی در ژانویه فرصت راه اندازی مجدد را فراهم کند.

سبزها به شدت با بازنگری مجدد خروج هسته ای آلمان که در واکنش به فاجعه سال 2011 در نیروگاه هسته ای فوکوشیما ژاپن معرفی شد، مخالف هستند. طرفداران این سیاست می گویند که تمدید آن پرهزینه خواهد بود و با ایجاد انرژی های تجدیدپذیر می توان به چیزهای بیشتری دست یافت.

(گزارش توسط توماس اسکریت؛ ویرایش توسط باربارا لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.