وزیرخارجه سعودی:بن سلمان و نتانیاهو دیدار نداشته‌اند/تعیین شرط برای ایران و لبنان!

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با فرانس ۲۴  که یکشنبه شب منتشر شد، تاکید کرد که روابط کشورش با ایالات متحده “قوی و تاریخی” است. وی دیدار قریب الوقوع مقامات ارشد ریاض و واشنگتن را بعید ندانست. بن فرحان اظهار داشت: ما گفتگوهای قوی با ایالات متحده داریم و اظهارات بسیار

کد خبر : 38584
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۲۶
وزیرخارجه سعودی:بن سلمان و نتانیاهو دیدار نداشته‌اند/تعیین شرط برای ایران و لبنان!



فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با فرانس ۲۴  که یکشنبه شب منتشر شد، تاکید کرد که روابط کشورش با ایالات متحده “قوی و تاریخی” است.

وی دیدار قریب الوقوع مقامات ارشد ریاض و واشنگتن را بعید ندانست.

بن فرحان اظهار داشت: ما گفتگوهای قوی با ایالات متحده داریم و اظهارات بسیار محکمی را در مورد تقویت توانایی‌های عربستان در دفاع از خود شاهد بودیم. ما از تعهد ایالات متحده برای محافظت از عربستان راضی هستند. 

بن فرحان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مقامات ارشد دو کشور خود را برای سفر به واشنگتن یا ریاض آماده می کنند ، گفت که روابط دو کشور “طولانی مدت و تاریخی است و دیدارهای دو جانبه نیز انجام شده است و ما انتظار داریم این روند ادامه یابد. “

اردن

 در مورد دستگیری‌های اخیر در اردن، نیز وزیر خارجه عربستان بار دیگر  برحمایت “کامل” ریاض از عبدالله دوم، پادشاه اردن تاکید کرد و گفت: “ما در حمایت از پادشاه و ملت اردن برای تأمین امنیت و ثبات در این کشور و منطقه ثابت قدم هستیم.

برجام

درخصوص پرونده ایران و مذاکرات هسته‌ای نیز فرحان با اشاره به گفتگوهای وین، گفت که شرکای ایالات متحده و اروپا “تمایل دارند نگرانی‌های مربوط به توانایی‌های موشکی ایران و پشتیبانی از گروه‌های مسلح در منطقه را برطرف کنند.”

وی گفت: “ما اطمینان داریم که جامعه بین المللی سخت تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که در نهایت کاستی‌های (توافق هسته ای) برطرف شده و همچنین به فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه خواهد پرداخت.”

وی وجود گفتگوی مستقیم بین عربستان و ایران را انکار کرد اما گفت: “ما برای انجام گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم آزاد هستیم، اما این گفتگو منوط به تغییر رفتار ایران است. “

>>> بیشتر بخوانید:
ریاض: در صورت تغییر رفتار تهران آماده گفتگو هستیم!

جنگ یمن

فیصل بن فرحان در مورد جنگ در یمن با بیان اینکه پیشنهاد آتش بس با انصارالله همچنان روی میز است، افزود: امیدواریم آنها منافع یمن را مقدم داشته و برای حل و فصل صلح آمیز تلاش کنند.”

دیدار محرمانه

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر این که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا پس از توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان امکان پذیر نخواهد بود به اظهار نظر در مورد گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات مخفیانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پرداخت.

وی مدعی شد که “چنین جلسه ای برگزار نشده است”.

خاشقجی

وی درنهایت به پرونده حقوق بشری عربستان اشاره کرد و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را “نفرت انگیز” توصیف کرد و مدعی شد که کشورش “مکانیزم هایی را برای اطمینان از تکرار نشدن چنین رخدادهایی ایجاد کرده است.”

وی همچنین اظهارات سعد الجابری، مقام سابق اطلاعاتی عربستان مبنی بر اینکه ریاض در تلاش برای ربودن یا کشتن وی است، رد کرد.

لبنان
 

وزیر خارجه عربستان از طبقه سیاسی لبنان انتقاد و شرط انجام اصلاحات ریشه‌ای در این کشور را برای ادامه حمایت کشورش از بیروت مطرح کرد.

 فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان همچنین در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: آینده لبنان به دست لبنانی‌هاست.

او ابراز امیدواری کرد، لبنانی‌ها و رهبران این کشور و هیئت سیاسی آن نگاه بسیار واقعی به وضعیت کنونی این کشور داشته باشند و در راه انجام اصلاحات واقعی سیاسی و اقتصادی که همانند سدی در مقابل چالش‌های فرا روی لبنان خواهند بود و راه‌حل‌های پایدار برای آینده ارائه می‌کنند، متحد باشند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان نسبت به حرکت لبنان به سمت شرایط خطرناک‌تر بیش از هر زمان دیگری در صورت آماده نبودن رهبران سیاسی آن برای قدم نهادن در راه اصلاحات ابراز نگرانی کرد.

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه و بی‌اساس مدعی شد: وضعیت کنونی دیگر قابل ادامه یافتن نیست و عربستان معتقد است نباید از وضعیت کنونی لبنان که حزب‌الله به عنوان بازیگر غیردولتی اوضاع را به دست گرفته، از حق وتو درباره وقایع این کشور برخوردار است و بر زیرساخت‌های اصلی آن تسلط یافته، حمایت کرد. در حالی‌که طبقه سیاسی جز اندکی برای حل چالش‌های پیش روی ملت لبنان چه در زمینه فساد یا سوء مدیریت یا مشکلات دیگر کار نمی‌کنند.

بن فرحان ابراز امیدواری کرد، سیاستمداران لبنان برای تحقق بخشیدن به برنامه‌های واقعی اصلاحات دور هم بنشینند و اگر این کار را بکنند در این صورت کشورش به حمایت از آنها بپامی‌خیزد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا عربستان آماده حمایت از سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان است یا نه، تاکید کرد، عربستان آماده حمایت از هر فردی در لبنان است که برنامه‌های اصلاحات را پیش ببرد.

بن فرحان ادعا کرد: ما پشت افراد در لبنان نیستیم بلکه آماده‌ایم مادامی که طبقه سیاسی گام‌های واقعی را برای حل و فصل مشکلات این کشور برمی‌دارد، پشت لبنان بایستیم.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.