وزش باد شدید هواپیماهایی را که در حال مبارزه با آتش سوزی در نیومکزیکو بودند، زمینگیر کرد

[ad_1] در تمام نیومکزیکو حداقل با شش آتش سوزی در حال مبارزه بود که بدترین آنها کوه ها و دره ها را در شرق پایتخت سانتافه می سوزاند، در میان هوای بسیار گرم، بادی و خشک که فرماندار میشل لوجان گریشام آن را “بدترین مجموعه شرایط ممکن” نامید. برای هر آتشی.» به گفته مقامات، مجموعه

کد خبر : 203901
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
وزش باد شدید هواپیماهایی را که در حال مبارزه با آتش سوزی در نیومکزیکو بودند، زمینگیر کرد

[ad_1]

در تمام نیومکزیکو حداقل با شش آتش سوزی در حال مبارزه بود که بدترین آنها کوه ها و دره ها را در شرق پایتخت سانتافه می سوزاند، در میان هوای بسیار گرم، بادی و خشک که فرماندار میشل لوجان گریشام آن را “بدترین مجموعه شرایط ممکن” نامید. برای هر آتشی.»

به گفته مقامات، مجموعه هرمیتز پیک/کالف کانیون تا روز شنبه 172284 هکتار، معادل 269 مایل مربع (697 کیلومتر مربع) یا نزدیک به 90 درصد از مساحت شهر نیویورک را سوزانده و حداقل 170 خانه را ویران کرده و 16000 نفر را مجبور کرده است. مقامات گفتند که تخلیه

بدتر از آن، دمای شدید و بادهای قوی برای پنج روز دیگر پیش‌بینی می‌شد که آتش‌نشانان آن را «رویداد تاریخی آب‌وهوای آتش‌سوزی» می‌دانستند.

دیو بیلز، فرمانده حوادث خدمات جنگلی ایالات متحده برای آتش سوزی هرمیتز پیک/کالف کانیون، به خبرنگاران گفت که خلبانان هلیکوپتر و هواپیما از اوایل روز شنبه شروع به کار کردند و تمام صبح پرواز کردند، اما بادهای شدید حوالی ظهر بلند شد و ناوگان را زمین گیر کرد.

تاد آبل، فرمانده حوادث خدمات جنگلی ایالات متحده در یک نشست توجیهی گفت: «آنها به دلیل تلاطم شدید و عدم دید با دود مجبور شدند بنشینند.

ما تا آن زمان با آنها پرواز می کردیم، اما ایمنی آتش نشانان هوایی تحت فشار قرار می گرفت.»

سرعت باد روز شنبه 30 مایل در ساعت با وزش بادهای 60 مایل در ساعت (48 تا 96 کیلومتر در ساعت) در روز یکشنبه افزایش می یابد. در همین حال، آتش نشانان گفتند که رطوبت نسبی 35 درصد در روز یکشنبه به محدوده خشکی استخوان 6 تا 16 درصد کاهش می یابد. آنها گفتند که “شرایط سوختگی شدید” تا روز سه شنبه پیش بینی می شود.

بیلز گفت که بادهای پایدار قابل کنترل هستند، اما سرعت نوسان خطراتی را برای خلبانان ایجاد می کند، و بادهای شدید آب را می وزد و قطرات کندکننده از سطح زمین خارج می شود.

تلویزیون KOAT هلیکوپتری را نشان داد که یک خمره متصل به یک کابل را در یک دریاچه فرو می برد، در حالی که هواپیماها دود متصاعد شده را دور می زدند تا آب و مواد بازدارنده آتش را بر روی شعله ها بریزند.

آتش نشانان روی زمین در حال چرخش به داخل و خارج بودند و از ابزار دستی و بولدوزر برای ایجاد آتش سوزی استفاده می کردند.

بیلز گفت که آتش سوزی Hermits Peak/Calf Canyon در روز شنبه 21 درصد مهار شد، اما جنگل های نسوخته در پشت خطوط آتش باقی ماندند، به این معنی که سوخت زیادی داشت.

این آتش سوزی شامل دو شعله است که با فاصله حدود دو هفته شعله ور شدند و بعداً در یکی ادغام شدند، اولین شعله ناشی از یک پروژه سوزاندن تجویز شده بود که از کنترل خارج شد. به گفته مقامات، علت دوم در دست بررسی است.

حداقل پنج نفر دیگر در نقاط دیگر ایالت خشمگین شدند.

لوجان گریشام گفت که یکی از آنها، آتش سوزی 59000 هکتاری (238 کیلومتر مربع) کوکس پیک کمی دورتر در شمال شرقی آتش سوزی اصلی، 97 درصد مهار شد، به این معنی که منابع به زودی می توانند به جای دیگری در ایالت منحرف شوند.

(گزارش توسط دانیل تروتا در کارلزباد، کالیفرنیا؛ ویرایش توسط دانیل والیس و مایکل پری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.