وزرای انرژی اتحادیه اروپا پس از کاهش گاز روسیه مذاکرات بحرانی را برگزار کردند

روسیه هفته گذشته عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را پس از اینکه آنها از برآورده کردن تقاضای این کشور برای پرداخت موثر به روبل خودداری کردند، متوقف کرد. این کشورها قبلاً قصد داشتند استفاده از گاز روسیه را در سال جاری متوقف کنند و می‌گویند می‌توانند با این توقف کنار بیایند، اما این نگرانی

کد خبر : 201326
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
وزرای انرژی اتحادیه اروپا پس از کاهش گاز روسیه مذاکرات بحرانی را برگزار کردند


روسیه هفته گذشته عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را پس از اینکه آنها از برآورده کردن تقاضای این کشور برای پرداخت موثر به روبل خودداری کردند، متوقف کرد.

این کشورها قبلاً قصد داشتند استفاده از گاز روسیه را در سال جاری متوقف کنند و می‌گویند می‌توانند با این توقف کنار بیایند، اما این نگرانی را ایجاد کرده است که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، نیروگاه اقتصادی متکی به گاز اروپا، ممکن است بعدی باشند.

این کشور همچنین تهدید کرده است که جبهه متحد اتحادیه اروپا علیه روسیه را در بحبوحه اختلاف نظر در مورد اقدام صحیح، شکست خواهد داد.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های اروپایی با ضرب‌الاجل‌های پرداخت گاز در اواخر این ماه مواجه هستند، کشورهای اتحادیه اروپا نیاز مبرمی دارند تا مشخص کنند آیا شرکت‌ها می‌توانند بدون نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، به خرید سوخت ادامه دهند یا خیر.

مسکو گفته است که خریداران گاز خارجی باید یورو یا دلار را به حسابی در بانک خصوصی روسیه گازپرومبانک واریز کنند تا آنها را به روبل تبدیل کند.

کمیسیون اروپا به کشورها گفته است که پیروی از طرح روسیه می‌تواند تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض کند، در حالی که به کشورها پیشنهاد می‌کند در صورتی که پرداخت را پس از پرداخت به یورو و قبل از تبدیل آن به روبل کامل اعلام کنند، می‌توانند پرداخت‌های مطابق با تحریم‌ها را انجام دهند.

پس از آنکه هفته گذشته بلغارستان، دانمارک، یونان، لهستان، اسلواکی و دیگران توصیه های واضح تری را خواستار شدند، بروکسل در حال تهیه پیش نویس دستورالعمل های اضافی است.

روسیه می گوید مشکلی نیست

روسیه روز جمعه گفت که هیچ مشکلی با فرمان خود نمی بیند، زیرا تعهد خریدار را تنها پس از تبدیل ارز به روبل انجام می دهد.

در حالی که بلغارستان و لهستان از مشارکت با طرح مسکو خودداری کردند، آلمان راه‌حل کمیسیون را تکرار کرد تا به شرکت‌ها اجازه پرداخت بدهد، و مجارستان نیز گفته است خریداران می‌توانند با سازوکار روسیه درگیر شوند.

پرداخت‌های روبلی می‌تواند به محافظت از اقتصاد روسیه در برابر تأثیر تحریم‌ها کمک کند، در حالی که درآمدهای سوخت می‌تواند به تأمین مالی آنچه که آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد کمک کند.

سازمان تحقیقاتی مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک نشان داد که کشورهای اتحادیه اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه بیش از 45 میلیارد یورو (47.43 میلیارد دلار) به روسیه برای گاز و نفت پرداخت کرده اند.

روسیه 40 درصد گاز اتحادیه اروپا و 26 درصد از واردات نفت خود را تامین می کند، وابستگی به این معنی که آلمان و سایرین تاکنون در برابر درخواست ها برای توقف ناگهانی واردات سوخت روسیه به دلیل ترس از آسیب اقتصادی مقاومت کرده اند.

دیپلمات ها پس از گفتگوهای کمیسیون و کشورهای اتحادیه اروپا در آخر هفته قبل از نشست های این هفته گفتند، اتحادیه اروپا به سمت ممنوعیت واردات نفت روسیه تا پایان سال پیش می رود.

سفرا در نشستی در روز چهارشنبه درباره ششمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو که توسط کمیسیون پیش نویس تهیه می شود، بحث خواهند کرد.

وزیران روز دوشنبه همچنین در مورد نیاز به تامین فوری ذخایر گاز غیرروسی و پر کردن انبارها، در حالی که کشورها برای شوک های عرضه آماده می شوند، بحث خواهند کرد.

وابستگی به گاز روسیه در بین کشورها متفاوت است، اما تحلیلگران گفته‌اند که قطع فوری گاز روسیه، کشورها از جمله آلمان را وارد رکود می‌کند و برای مقابله با آن نیاز به اقدامات اضطراری مانند تعطیلی کارخانه‌ها دارد.

دیپلمات ها گفتند که اتریش، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی نیز در تعطیلات آخر هفته نسبت به ایده تحریم نفتی محتاطانه بودند.

کمیسیون اواخر این ماه از طرح هایی برای پایان دادن به وابستگی اروپا به سوخت های فسیلی روسیه تا سال 2027، از جمله با گسترش انرژی های تجدیدپذیر و بازسازی ساختمان ها برای مصرف کمتر، رونمایی خواهد کرد.

(1 دلار = 0.9488 یورو)

(ویرایش توسط جان چالمرز و باربارا لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.