وزارت خزانه داری ایالات متحده هیچ دستکاری ارزی در سال 2022 پیدا نکرد، بررسی دقیق سوئیس توسط رویترز را کاهش داد.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تصویر وزارت خزانه داری در واشنگتن، ایالات متحده، 25 آوریل 2021. رویترز/آل دراگو نوشته دیوید لادر واشنگتن (رویترز) – وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که متوجه شده است که هیچ یک از شرکای تجاری اصلی ایالات متحده، ارزهای خود را برای مزیت صادراتی دستکاری نکرده اند

کد خبر : 361889
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۴:۵۹
وزارت خزانه داری ایالات متحده هیچ دستکاری ارزی در سال 2022 پیدا نکرد، بررسی دقیق سوئیس توسط رویترز را کاهش داد.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تصویر وزارت خزانه داری در واشنگتن، ایالات متحده، 25 آوریل 2021. رویترز/آل دراگو

نوشته دیوید لادر

واشنگتن (رویترز) – وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که متوجه شده است که هیچ یک از شرکای تجاری اصلی ایالات متحده، ارزهای خود را برای مزیت صادراتی دستکاری نکرده اند و افزود که پس از اینکه این کشور تنها یکی از سه معیار دستکاری را برآورده کرد، به “تحلیل پیشرفته” برای سوئیس پایان داد.

در گزارش ارزی شش ماهه خود، وزارت خزانه داری اعلام کرد که سوئیس به همراه شش شریک تجاری دیگر: چین، تایوان، کره جنوبی، آلمان، مالزی، سنگاپور، همچنان در “لیست نظارتی” برای توجه دقیق به سیاست های ارزی و اقتصادی باقی می ماند.

این گزارش فعالیت های ارزی را برای چهار فصل منتهی به 31 دسامبر 2022 پوشش می دهد: دوره ای از قدرت فوق العاده دلار که بسیاری از کشورها را بر آن داشت تا برای جلوگیری از سقوط ارزهای خود در تلاش برای مهار تورم، مداخله کنند.

بر اساس قوانین حاکم بر این گزارش، خزانه داری تنها به تضعیف عمدی ارزها برای یک مزیت تجاری توجه دارد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: «بیشتر مداخلات ارزی توسط شرکای تجاری ایالات متحده در سال گذشته به شکل فروش دلار بود، اقداماتی که به تقویت ارز آنها کمک کرد.

یلن گفت: «با این حال، خزانه داری نسبت به شیوه های ارزی کشورها و تنظیمات سیاست و سازگاری آنها با رشد قوی و پایدار و متعادل جهانی هوشیار است.

در گزارش قبلی خود در نوامبر 2022، وزارت خزانه داری دریافته بود که سوئیس از هر سه آستانه برای دستکاری احتمالی فراتر رفته است، اما از معرفی آن به عنوان یک دستکاری خودداری کرده است.

اما در آخرین گزارش، سوئیس دیگر از آستانه خرید مداوم ارز و مازاد تجاری بیش از 15 میلیارد دلاری با آمریکا فراتر نرفت و خزانه داری به “تحلیل پیشرفته” رویه های سوئیس پایان داد.

با این حال، یک مقام خزانه داری ایالات متحده گفت که این وزارتخانه نگرانی هایی در مورد مازاد حساب جاری جهانی سوئیس به میزان 10.1 درصد از تولید ناخالص داخلی دارد که بسیار فراتر از آستانه 3 درصدی آن است. این مقام گفت که خزانه داری در مورد گزینه های سیاستی با همتایان سوئیسی خود برای کاهش مازاد بحث خواهد کرد.

این گزارش تاثیر چندانی بر بازارهای مبادلات ارزی نداشت و دلار پس از انتشار در برابر فرانک سوئیس رشد کمی داشت.

سنگاپور یک دورتر

اکثر کشورهای موجود در فهرست نظارت، دو مورد از سه معیار را در دو گزارش گذشته، عمدتاً مازاد تجاری و مازاد حساب جاری بالا، رعایت کردند. اما در جایی که بیشتر کشورها دلار فروختند، خزانه داری گفت که سنگاپور در مورد مداخله، 73 میلیارد دلار خالص خرید ارز خارجی انجام داده است، یا حدود 15.6 درصد از تولید ناخالص داخلی – بسیار بالاتر از آستانه 2 درصد.

ژاپن از فهرست نظارت حذف شد زیرا تنها یکی از سه معیار را برای دو دوره نظارت متوالی برآورده کرد. ژاپن که پیش از این برای پایین نگه داشتن ارزش ین مداخله کرده بود، اکتبر گذشته در بازار ارز مداخله کرد تا از کاهش ارزش ین در برابر دلار جلوگیری کند.

وزارت خزانه داری اعلام کرد که چین به دلیل مازاد تجاری 400 میلیارد دلاری با ایالات متحده و عدم شفافیت مداوم در معاملات ارزی و عدم انتشار داده های مداخله ارزی، در لیست نظارت باقی مانده است. با این حال، این مقام خزانه داری گفت که وزارت خزانه داری معتقد نیست که چین در سال گذشته به طور گسترده برای تضعیف یوان مداخله کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.