ورود بیش از ۴۵۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از ورود بیش از ۴۵۰ هزار زائر پیاده از  اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به مشهد خبر داد. حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه ساله در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) مشهد میزبان زئران پیاده از اقصی نقاط مختلف ایران

کد خبر : 261065
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
ورود بیش از ۴۵۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر



ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از ورود بیش از ۴۵۰ هزار زائر پیاده از  اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به مشهد خبر داد.

حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه ساله در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) مشهد میزبان زئران پیاده از اقصی نقاط مختلف ایران و کشورهای اسلامی است که در ایام محرم و به ویژه دهه پایانی صفر شاهد بیشترین حضور هستیم.

وی افزود: در سال جاری پس از ۲ سال محدودیت کرونایی مشهد میزبان زائران پیاده زیادی بود. از اربعین تا شهادت امام رضا(ع) تعداد ۴۵۰ هزار و۷۳۳ زائر پیاده در قالب ۷۲۲۶ کاروان به مشهد مشرف شدند.

رضایی ادامه داد: زائران از ۹ محور نیشابور، تربت‌حیدریه، فریمان، سرخس، کلات، جاده قدیم قوچان، قوچان، سیدی، طرقبه و شاندیز از ۲۴ استان کشور وارد مشهد شدند که دورترین مسیر کاروان از «رضوان شهر» گیلان بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ۳۲۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد و ۲۴ ایستگاه سیار به زائران پیاده ارائه خدمت کردند که ۱۲۰ ایستگاه در محور نیشابور بود و ۲ ایستگاه جوادالائمه و رباط خاکستری در محور نیشابور به عنوان بزرگترین موکب بیشترین زائر را اسکان داده و پذیرایی کردند.

وی گفت: در محور سرخس ایستگاه میقات‌الرضا و در قوچان ایستگاه قائم آل محمد و شاه چراغ شیراز  نیز بیشترین تعداد زائر را در این محورها پذیرایی و اسکان دادند.

رضایی عنوان کرد: مسن‌ترین زائر پیاده با ۸۹ سال از شهرستان سبزوار و کوچکترین زائر با ۶ ماه از فریمان بودند. بزرگترین کاروان به تعداد ۲۵۰۰ زائر بانو از نیشابور و کوچکترین کاروان یک خانواده ۶ نفره از رفسنجان بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده تصریح کرد: ما در ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده میزبان ۲۱۷۰ زائر اهل سنت از شهرستان‌های سرخس، خواف، تربت‌جام و فریمان بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۳۰ هزار زائر در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که در ۲۶۶ مرکز اسکان یافتند و طی ۳ روز از ارائه خدمات رایگان از جمله اطعام در یک نوبت و پذیرایی با غذای حضرت بهره‌مند شدند.

رضایی اظهار کرد: در ۲۲ واحد خدمت‌رسانی ستاد نیز تعداد ۲۰ هزار خادم کل فرآیند دهه پایانی صفر در حوزه اسکان، خدمات رفاهی، درمانی و فرهنگی عهده‌دار بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده گفت: علاوه بر خیرین مشهدی، کربلایی‌های مقیم مشهد نیز کمک‌هایی از سوی انجمن شیعیان سیاتل آمریکا و انجمن شیعیان لبنان برای خدمت‌رسانی به زائران رسید.

وی افزود: از سوی دستگاه‌های دولتی در راستای خدمات درمانی، امنیتی و تامین آب شرب و از سوی شهرداری مشهد تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای ارائه خدمات صورت گرفت.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.