وحشت مثلث، میان ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان!

آرمان ملی: احتمالا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور شکست‌خورده آمریکا، قصد دارد تا پایان دوره حاکمیت خود در کاخ سفید، یک بحران جدید در منطقه ایجاد کند. حرکت زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس و تنگه هرمز و زیردریایی اتمی اسرائیل به خلیج فارس؛ مجموعه عواملی هستند که نشان می‌دهد ترامپ قصد دارد ایران را وادار به

کد خبر : 2528
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
وحشت مثلث، میان ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان!


آرمان ملی: احتمالا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور شکست‌خورده آمریکا، قصد دارد تا پایان دوره حاکمیت خود در کاخ سفید، یک بحران جدید در منطقه ایجاد کند.

حرکت زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس و تنگه هرمز و زیردریایی اتمی اسرائیل به خلیج فارس؛ مجموعه عواملی هستند که نشان می‌دهد ترامپ قصد دارد ایران را وادار به عکس‌العملی شتاب‌زده کند.

البته این تحرکات بیشتر مانورهای سیاسی امنیتی است که ترامپ و نتانیاهو به عنوان دو فرد شکست‌خورده انجام می‌دهند، نتانیاهو هم با انحلال کنست اسرائیل در حال خروج از چرخه قدرت است و ترامپ هم کمتر از یک ماه به پایان حکومتش باقی مانده است.

محمد بن‌سلمان نیز که ارتباط بسیار نزدیکی با ترامپ دارد به‌شدت وحشت می‌کند که اگر ترامپ از کاخ سفید خارج شود، پرونده‌های زیادی علیه بن‌سلمان رو خواهد شد از جمله موضوع قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی. از سوی دیگر انتقام ایران از آمریکا به‌خاطر ترور سرداران مقاومت به قوت خود باقی است.

ایران نمی‌خواهد در این شرایط وارد پروسه درگیری با آمریکا شود، ایران سعی می‌کند به جریان‌های سیاسی عراق فشار وارد کند تا مصوبه سال گذشته پارلمان عراق عملیاتی شود، اینکه دولت مصطفی الکاظمی بارها هشدار داده است که باید نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند.

ابتکار عمل ایران بیشتر جنبه سیاسی دارد و بعد هم ضربه خود را در زمان و مکان مناسب علیه نیروهای آمریکایی و اسرائیل وارد خواهد ساخت. عربستان در کشاندن پای رژیم صهیونیستی به جنوب خلیج فارس نقش داشته و قصد دارد به نوعی تقابل دائمی بین رژیم صهیونیستی و ایران در منطقه خلیج فارس ایجاد کند.

حسین هانی‌زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.