وحشت اسرائیل از انتفاضه مدرن

 دلیل آن را هم می توان در ناامیدی رژیم صهیونیستی از آمریکا جستجو کرد که خواسته آنها عدم مذاکره با ایران بود که دولت ایالات متحده آمریکا به رهبری جو بایدن به خواسته ها و زیاده خواهی های این رژیم وقعی ننهاد و لذا صهیونیست ها درصدد آن هستند تا به جریان سازی بپردازند. اثبات قدرت

کد خبر : 55111
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
وحشت اسرائیل از انتفاضه مدرن



 دلیل آن را هم می توان در ناامیدی رژیم صهیونیستی از آمریکا جستجو کرد که خواسته آنها عدم مذاکره با ایران بود که دولت ایالات متحده آمریکا به رهبری جو بایدن به خواسته ها و زیاده خواهی های این رژیم وقعی ننهاد و لذا صهیونیست ها درصدد آن هستند تا به جریان سازی بپردازند. اثبات قدرت تدافعی و تضمین امنیت متحدان می تواند دیگر پیام تل آویو باشد؛ متحدانی مانند امارات و بحرین که اساسا به دلیل حمایت های امنیتی زیر چتر رژیم صهیونیستی رفتند، اما معادلات جدید ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و واقعیت دیگری را آشکار ساخته است.

تل آویو که به شدت از هر گونه پیشرفت و احتمال توافق در مذاکرات وین هراس دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند تاثیرگذاری منفی در این زمینه داشته باشد، به طور طبیعی چنین مساله ای تاثیرگذاری خاص خود را بر روی کشورهای عربی که با تل آویو قرارداد امضا کرده اند خواهد گذاشت، اگر تل آویو با شکست مواجه شود این کشورها ناامید و اگر به پیروزی و یا دستاوردی برسد می تواند موجب دلگرمی آنان شود که با بررسی تحولات اخیر بعید به نظر می رسد رژیم صهیونیستی بتواند معادلات را به نفع خود رقم بزند.

نکته دیگر آنکه اگرچه دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را تحت فشار تنش‌ها و گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت اما تل آویو مسیر دامن زدن به تنش ها را دنبال کرد. با تشدید تنش ها دو طرف وارد جنگی تمام عیار شده اند به طوری که رژیم صهیونیستی برج الجلاء محل استقرار شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی در غزه را نیز هدف حمله قرار داد.

در پی این حوادث شاهد موضع گیری هایی نیز بودیم که طی آن دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف درگیری ها شد اما تاکنون تلاشی برای این امر صورت نگرفته و کار به قطعنامه شورای امنیت نکشیده است. رژیم صهیونیستی که عدم پاسخ به موشک باران ها را خطر و تهدیدی بزرگ برای امنیت خود در منطقه می داند هم اکنون در تقابل با نیروهای مقاومت و موشک های نقطه زن و دقیقی قرار گرفته که مناطق مهمی را هدف حمله قرار داده است و سامانه دفاعی گنبد آهنین آنگونه که صهیونیست ها از آن انتظار داشتند نتوانست تعداد قابل توجهی از این موشک ها را مهار کند. از این جهت می توانیم بگوییم که انتفاضه ای جدید شکل گرفته که ماهیت آن با انتفاضه های پیشین تفاوت دارد.

در گذشته مردم فلسطین تنها با استفاده از سنگ به مبارزه با رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی می رفتند اما هم اکنون معادلات به شکل دیگری رقم خورده و موشک های نقطه زن به گونه ای دیگر به کمک مردم فلسطین آمده است. به همین منظور رژیم صهیونیستی که با وحشت امنیت خود را در خطر می بیند، سرکوب را به سبوعانه ترین شکل ممکن در پیش گرفته تا بلکه بتواند مردم رنج دیده فلسطین را پشیمان کند. اما به نظر می رسد اتفاقی جدید در حال رخ دادن است و انتفاضه جدید در حال ورود به فضای خاصی است.

310311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.