واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا نیروی محرکه اصلی باقی مانده است

[ad_1] واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا نیروی محرکه اصلی باقی مانده است در حالی که فدرال رزرو (فدرال رزرو) تا حد زیادی لحن جنگ طلبانه خود را در آخرین نشست حفظ کرده است، گمانه زنی ها برای تغییر سیاست سریعتر از سوی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تاکنون تایید چندانی از سوی سیاست

کد خبر : 364739
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا نیروی محرکه اصلی باقی مانده است

[ad_1]

واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا نیروی محرکه اصلی باقی مانده است

در حالی که فدرال رزرو (فدرال رزرو) تا حد زیادی لحن جنگ طلبانه خود را در آخرین نشست حفظ کرده است، گمانه زنی ها برای تغییر سیاست سریعتر از سوی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تاکنون تایید چندانی از سوی سیاست گذاران دریافت نکرده است. افزایش مداوم تورم هسته ای ژاپن به بیش از دو برابر هدف بانک مرکزی (4.1 درصد در مقابل هدف 2 درصد) استدلالی از سوی شاهین ها بوده است، اما با توجه به اینکه بهبود پویایی دستمزدها مبتنی بر گسترده نبوده است. مبنایی را برای BoJ فراهم کرد تا به دفاع از موضع خود مبنی بر “گذرا” بودن تورم ادامه دهد.

منبع: Refinitiv

قراردادهای آتی نرخ بهره فعلی به خوبی برای BoJ ثابت باقی می ماند تا نرخ بهره را حداقل در دو جلسه بعدی سیاست بدون تغییر باقی بگذارد. شاید تمرکز بیشتر روی این باشد که آیا بانک مرکزی تغییرات بیشتری در سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) اعمال خواهد کرد، زیرا بازارها نسبت به کوچکترین نشانه‌هایی از عادی‌سازی سیاست‌ها از سوی بانک مرکزی بسیار حساس بوده‌اند.

با این حال، BoJ در ارتباطات بهترین نبوده است. ممکن است به یاد بیاورید که چگونه بانک مرکزی در دسامبر 2022 با افزایش غیرمنتظره سقف بازده اوراق قرضه 10 ساله خود، بازارها را به حالت تعلیق درآورد و دلار/ین را 4.3 درصد در یک روز کاهش داد. با چشم انداز مبهم در مورد اینکه چگونه BoJ ممکن است در نهایت سیاست ها را عادی کند، هر گونه ترفندی همچنان با یک عنصر شگفت انگیز همراه خواهد بود. حداقل در حال حاضر، به نظر می رسد لحن بانک مرکزی به انتظار و انتظار بیشتری اشاره دارد، که راهگشای ادامه داستان واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی است.

مداخله BoJ در گذشته چگونه انجام شد؟

BoJ سه بار در سال گذشته، یک بار در سپتامبر 2022 با خرید 2.8 تریلیون ین در حالی که دلار آمریکا را فروخت، در بازار ارز مداخله کرد. نوبت دوم و سوم در 21 و 24 اکتبر 2022 با مبلغ کلی 6.3 تریلیون ین است. در حالی که مداخله اکتبر به USD/JPY این امکان را داد که بالاترین سطح را پیدا کند، به نظر می‌رسد که تجدید حیات اخیر در این جفت ارز نشان می‌دهد که تا زمانی که واگرایی سیاست‌ها باقی بماند، هرگونه تاثیر مداخلات می‌تواند در بلندمدت موقت و ناپایدار باشد.

تا کنون، نگرانی سیاستگذاران در مورد ین ضعیف تر به اندازه سال گذشته برجسته نبوده است. نظرات اخیر کازوئو اوئدا، فرماندار BOJ نیز تاکید کرد که تمرکز بر سرعت و زمان نزول در مقایسه با سطح مطلق است، که ممکن است فعلاً نشان دهنده پذیرش باشد.

تحلیل فنی: USD/JPY در سپتامبر 2022 در سطح مداخله BoJ نزدیک شد

در نمودار روزانه، USD/JPY از ابتدای سال در یک الگوی کانال افزایشی معامله می‌شود، با یک متقاطع صعودی بین میانگین متحرک 100 روزه و 200 روزه (MA). علیرغم عملکرد ضعیف اخیر دلار آمریکا، این جفت ارز توانسته است به خوبی خود را حفظ کند، زیرا واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا محرک اصلی باقی مانده است. اخیراً یک علامت صعودی ارائه شده است، اگرچه در کوتاه مدت، به نظر می رسد برخی بلاتکلیفی با واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی (RSI) وجود داشته باشد.

در حالی که مجموعه ای از اوج های بالاتر و پایین تر همچنان روند صعودی را ایجاد می کند، مقاومت فوری ممکن است در خط روند کانال بالایی قرار گیرد، همزمان با سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8٪. هر شکست رو به بالا بالاتر از الگوی کانال ممکن است سطح 145.80 را در تماشای بعدی ترک کند. برای یادآوری، BoJ در 22 سپتامبر 2022 در این سطح در بازار ارز مداخله کرده است، که می تواند نگرانی هایی را در مورد اینکه ممکن است BoJ بار دیگر وارد عمل شود، ایجاد کند.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.