واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی از سوی ایران

[ad_1] «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود اقدام جمهوری اسلامی ایران در توقیف نفتکش «نیکولاس ST» در دریای عمان را محکوم کرد و خواستاری «آزادی فوری» این نفتکش و همچنین خدمه آن شد. او گفت این نفتکش با پرچم جزایر مارشال و مالکان یونانی، در مسیر تحویل محموله نفت

کد خبر : 453813
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲:۳۸
واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی از سوی ایران

[ad_1]

«ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود اقدام جمهوری اسلامی ایران در توقیف نفتکش «نیکولاس ST» در دریای عمان را محکوم کرد و خواستاری «آزادی فوری» این نفتکش و همچنین خدمه آن شد.

او گفت این نفتکش با پرچم جزایر مارشال و مالکان یونانی، در مسیر تحویل محموله نفت خام خود به ترکیه بود.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان خبر داد.

ارتش اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح پنجشنبه توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرده این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر ایران جهت تحویل به مقامات قضایی است.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز پس از پاتل، این اقدام تلافی‌جویانه ایران را محکوم کرد و خواستار آزادی نفتکش و خدمه آن شد.

کربی همچنین مدعی شده این اقدام ایران «هیچ توجیهی ندارد».

طبق گزارش العربیه، پاتل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره توقیف این نفتکش مدعی شد: « دولت ایران باید در اسرع وقت کشتی و خدمه آن را آزاد کند. توقیف غیرقانونی کشتی تجاری آخرین رفتار ایران و یا ممکن‌شده توسط ایران با هدف ایجاد اختلال در تجارت بین‌المللی است و باید متوقف شود».

این اظهارات پاتل در ادامه ادعاهای مقام‌های آمریکایی است که می‌گویند ایران به نیروهای مسلح یمن برای هدف‌ قرار دادن و یا توقیف کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

این ادعاها توسط مقام‌های ایرانی بارها رد شده است.

دیپلمات آمریکایی همچنین گفت: «ایالات متحده به صورت قاطع به اجرای تحریم‌های خود علیه ایران و کار با شرکای منطقه‌ای خود برای پاسخگو کردن ایران ادامه می‌دهد».

پاتل با این‌حال به اقدامات آینده آمریکا اشاره‌ای نکرد.

شبکه «سی‌بی‌اس» نیز امروز خبر داده ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا مستقر در بحرین که وظیفه گشتزنی در منطقه را برعهده دارد، به پرسش این رسانه درباره اقدام ایران پاسخ نداده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.