واکنش مقام‌های بلندپایه پاکستان نسبت به حکم لاهه علیه اسرائیل

[ad_1] رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس ملی و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌های جداگانه‌ای از حکم امروز دیوان دادگستری بین‌المللی استقبال کردند که به موجب آن دیوان به این نتیجه رسیده است که در ابتدا، صلاحیت رسیدگی به پرونده علیه اسرائیل را دارد و ادعاهای آفریقای جنوبی در مورد نسل‌کشی «قابل قبول» است. در بیانیه

کد خبر : 459555
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۳۶
واکنش مقام‌های بلندپایه پاکستان نسبت به حکم لاهه علیه اسرائیل

[ad_1]

رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس ملی و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌های جداگانه‌ای از حکم امروز دیوان دادگستری بین‌المللی استقبال کردند که به موجب آن دیوان به این نتیجه رسیده است که در ابتدا، صلاحیت رسیدگی به پرونده علیه اسرائیل را دارد و ادعاهای آفریقای جنوبی در مورد نسل‌کشی «قابل قبول» است.

در بیانیه ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: اجرای این اقدامات موقت مستلزم یک آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط برای پایان دادن به رنج مردم غزه است.

در ادامه این بیانیه افزوده شد: اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ دست به تجاوز نظامی و اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین زده است لذا اسلام‌آباد حکم دیوان بین‌المللی دادگستری را به موقع و نقطه عطف مهمی در پیگیری عدالت برای مردم فلسطین و پاسخگویی بین المللی رژیم اسرائیل می‌داند.

دولت پاکستان مطالبه کرد ‌که تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری باید به طور کامل و موثر اجرا شود تا حقوق اساسی بشر، حیثیت و هویت مردم فلسطین به‌عنوان یک گروه متمایز، همانطور که در منشور سازمان ملل، قطعنامه‌های آن و قوانین بین‌المللی تصریح شده است، حفظ و حمایت شود.

عارف علوی رئیس‌جمهوری پاکستان نیز در بیانیه‌ خود با حمایت قوی این کشور از دادخواهی آفریقای جنوبی برای ملت مظلوم فلسطین در دیوان بین المللی دادگستری را اعلام کرد و گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل بار دیگر رسوا شد و دیوان بین المللی دادگستری نسل‌کشی مردم غزه به دست صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان نیز با تاکید بر حمایت‌های مستمر سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی مردم، دولت و پارلمان پاکستان از نبرد مشروع فلسطینیان علیه اسرائیل، افزود: توقف جنایات اسرائیل در غزه و حفاظت از زندگی فلسطینیان یک آزمون مهم برای جامعه جهانی است.

دولت پاکستان همچنین اعلام کرد که بر حمایت بی دریغ خود از مردم فلسطین در مبارزه عادلانه و مشروع آنها برای تحقق حق مسلم آنها در تعیین سرنوشت تأکید می کند.

پاکستان با روحیه مشابهی از درخواستی که توسط آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ تسلیم شده بود، حمایت کرده است که در پی آن، دادگاه امروز اقدامات موقت را اعلام کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از الجزیره، دیوان بین‌المللی دادگستری حکم ویژه خود درمورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

رئیس این دادگاه بین‌المللی گفت: اوضاع باریکه غزه به سمت فاجعه حرکت می‌کند. اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که آسیب‌های وارد شده به غیرنظامیان در غزه در حد جنایت جنگی است. اسرائیل باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.