واکنش مردم به اقساط عجیب وام مسکن/ کسی که بتواند ماهی ۲۰ میلیون تومان قسط بدهد، یعنی درآمد ۴۵ میلیون تومانی دارد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، هر چند سقف وام مسکن برای زوجین تهرانی به ٩۶٠ میلیون تومان رسیده است، اما نکته اینجاست که بالا بودن اقساط از نظر بسیاری از کارشناسان به معضل مهمی برای ناکارآمدی این تسهیلات تبدیل شده است. عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است در حال حاضر میانگین

کد خبر : 369369
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
واکنش مردم به اقساط عجیب وام مسکن/ کسی که بتواند ماهی ۲۰ میلیون تومان قسط بدهد، یعنی درآمد ۴۵ میلیون تومانی دارد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، هر چند سقف وام مسکن برای زوجین تهرانی به ٩۶٠ میلیون تومان رسیده است، اما نکته اینجاست که بالا بودن اقساط از نظر بسیاری از کارشناسان به معضل مهمی برای ناکارآمدی این تسهیلات تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است در حال حاضر میانگین حقوق کارمندان ۱۲ میلیون تومان است، چطور ممکن است مردم بتوانند قسط ١٩ میلیون تومانی بدهند؟

در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که آیا این تسهیلات را برای خرید مسکن موثر است یا خیر؟ کاربران هوشمند نیوز در این خصوص دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران نوشت: خیر، این گره گشودنی نیست، چون گره. اش خیلی بزرگه. اگر باور نداری، سری به بازار مسکن و رهن و اجاره بزن تا معلوم بشه.

کاربر دیگر هوشمند نیوز عنوان کرد: کسی زورش نمی‌رسه.

کاربری تصریح کرد: این وام‌ها رو تصویب می‌کنند که به کسی ندن. دولت به بانک‌ها زور می‌کنه برای پرداخت وام. بانک‌ها هم هر جوری که به نفع خودشونه، شرایط وام رو قرار می‌دن. خیلی‌ها هم توان پرداخت اقساط این وام رو ندارن. در نتیجه بانک‌ها از یه طرف به دولت تمکین کردن و از طرف دیگه هم می‌دونند که این وام رو اکثر مردم نمی‌تونن دریافت کنن. آخرش هم با دور زدن قانون به کارمندان خودشون وام قرض‌الحسنه طولانی مدت می‌دن. همیشه همین‌طور بوده.

یکی از کاربران هوشمند نیوز نوشت: مشکل سطح حقوق‌ها و درآمد مردم است که در طول سال‌ها متناسب با تورم افزایش نیافته‌اند و قدرت خرید مردم هر سال کمتر شده.

کاربری یادآور شد: مساله اینه که بانک وام نمی‌ده. دولت هم هر ماه مبلغ وام رو زیاد می‌کنه. اصلا همین ۹۶۰ میلیون تومان قبول، کدوم بانکی وام می‌ده؟

کاربر دیگری عنوان کرد: مشکل مسکن فقط با توسعه افقی کلانشهرها و دادن زمین به افراد فاقد مسکن و مستاجرین و دادن تسهیلات بانکی به آنان برای ساختن خانه‌های ویلایی امکان‌پذیر است ولاغیر.

کاربری تصریح کرد: کسی که بتونه قسط ۲۰ میلیونی بده یعنی در امد ۴۵ میلیونی داره و اونی که ۴۵ میلیون درآمد داره قطعا خونه داره فرمولش خیلی ساده است.

کاربر دیگری نوشت: مگه حقوق چقدره؟ والا با اضافه کاری و همه چیز ۱۴ میلیون تومان.

کاربری تاکید کرد: فقط باعث افزایش قیمت فروش و اجاره می‌شود.

یکی از کاربران عنوان کرد: تا وقتی که قیمت کاذب مسکن سقوط آزاد نکند و واقعی نگردد، افزایش میزان وام نمی‌تواند کسی را خانه. دار کند.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.