واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام رأس الحسین(ع)

[ad_1] به گزارش «مبلغ» – الازهر و دارالافتای مصر با تقدیر از اقدام محمد هانی، بازیکن الاهلی مصر در زیارت از مقام رأس الحسین(ع) در قاهره، گفت: زیارت ضریح اهل‌بیت(ع) از برترین عبادت‌ها و تقرب‌ به خداوند متعال است. ایکنا نوشت: پس از آنکه محمد هانی، بازیکن تیم فوتبال الاهلی، تصاویری از خود در هنگام

کد خبر : 466363
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۲۶
واکنش مثبت الازهر به زیارت بازیکن الاهلی از مقام رأس الحسین(ع)

[ad_1]

به گزارش «مبلغ» – الازهر و دارالافتای مصر با تقدیر از اقدام محمد هانی، بازیکن الاهلی مصر در زیارت از مقام رأس الحسین(ع) در قاهره، گفت: زیارت ضریح اهل‌بیت(ع) از برترین عبادت‌ها و تقرب‌ به خداوند متعال است.

ایکنا نوشت: پس از آنکه محمد هانی، بازیکن تیم فوتبال الاهلی، تصاویری از خود در هنگام زیارت از مقام رأس الحسین (ع) قاهره در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، جنجال بسیاری در میان کاربران در واکنش به این اقدام برانگیخته شد.

مخالفان این اقدام او را تقبیح و ضد اسلامی توصیف و از سویی موافقان این اقدام را تمجید و آن را یک سنت پسندیده توصیف کردند.

در پی این جنجال، دارالافتای مصر با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی، به این اظهارات واکنش نشان داد. دارالافتای مصر در این مطلب تأکید کرد: زیارت ضریح اهل‌بیت (ع) یکی از والاترین عبادت‌ها و تقرب به خداوند متعال است و از سوی پیامبر (ص) بسیار به آن توصیه شده است.

از سویی عبدالعزیز النجار یکی از علمای الازهر در یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد: به کسانی که از زیارت مساجد و ضریح‌های اهل‌بیت(ع) امتناع و آن را تقبیح می‌کنند، می‌گویم در جهل و گمراهی خود زندگی کنید.

عبدالعزیز النجار ادامه داد: باید جوانان را به زیارت مساجد تشویق و برای آنها سیره اهل‌بیت (ع) را بیان کرد.

وی در پایان گفت: از اینکه عده‌ای به محمد هانی، بازیکن فوتبال باشگاه الاهلی پس از زیارت مقام رأس الحسین(ع) حمله کردند، تعجب کردم.

با وجود سال‌ها سرمایه‌گذاری و تبلیغ وهابیت در مصر به منظور تخطئه زیارت و توسل به اهل‌بیت(ع)، این اقدامات راه به‌جایی نبرده است.

مقام رأس الحسین(ع) محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) است و به گفته مشهور علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا ملحق و در آنجا دفن شد. در شهرهای مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه‌هایی به عنوان مقام رأس الحسین(ع) موجود است.

مسجد الحسین(ع) یکی از مقدس‌ترین مکان‌های اسلامی در مصر است. این مسجد منزلگاه معروفترین و قدیمی‌ترین نسخه‌های کامل قرآن کریم است. جاذبه‌های عظیم این مسجد، بسیاری از گردشگران خارجی و زائران مسلمان را محو تماشای خود می‌کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.