واکنش لاوروف به عضویت ایران و عربستان در بریکس

[ad_1] از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی درباره هژمونی آمریکا اظهار داشت: «همه می‌دانند که هدف آمریکا فقط مجازات روسیه با استفاده از رژیم نازی اوکراین نیست، بلکه صرفاً از بین بردن هرگونه مخالفت و هر مخالفی در عرصه بین‌المللی است.» وی اضافه کرد:

کد خبر : 392784
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۱۶
واکنش لاوروف به عضویت ایران و عربستان در بریکس

[ad_1]

از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست بریکس در آفریقای جنوبی درباره هژمونی آمریکا اظهار داشت: «همه می‌دانند که هدف آمریکا فقط مجازات روسیه با استفاده از رژیم نازی اوکراین نیست، بلکه صرفاً از بین بردن هرگونه مخالفت و هر مخالفی در عرصه بین‌المللی است.»

وی اضافه کرد: این مساله به تازگی خیلی واضح شده است. ببینید چگونه آمریکایی‌ها با کشورهای آفریقایی رفتار و به معنای واقعی کلمه، اراده خود را به آنها دیکته می‌کنند.

لاوروف در خصوص تفاوت بریکس با گروه ۷ بیان کرد: بریکس در رویکرد کاری خود با گروه ۷ متفاوت است، زیرا در آنجا کل استراتژی توسط واشنگتن تعیین و بعدا توسط دیگران تکمیل می‌شود، اما ما در اینجا به اجماع و جمع بندی می‌رسیم و از دستورات رئیس پیروی نمی کنیم.

وی در مورد گمانه زنی‌هایی که در مورد تغییر نام بریکس با حضور اعضای جدید شکل گرفته نیز تشریح کرد: همه شرکت‌کنندگان موافق هستند که نام بریکس پس از ورود کشورهای جدید تغییر نکند.

به گزارش ایرنا، سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر در بریکس شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شده و تا دوم شهریورماه جاری (امروز) در منطقه مالی «سندتون» ژوهانسبورگ آفریقای ادامه دارد.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. سابقه شکل‌گیری این گروه به سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد و نهایتاً «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.