واکنش فوری بازار به تصمیمات فدرال‌رزرو و بانک مرکزی بریتانیا

[ad_1] فلزات صنعتی با واهمه از رشد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تا پایان سال، ارزان شدند؛ در این شرایط بانک مرکزی انگلیس در تصمیمی غیر منتظر نرخ بهره در این کشور را کاهش داد و این موضوع باعث شد تا فلزات بخشی از عقب‌نشینی قیمتی خود را در روز پایانی هفته جبران کنند.سومین

کد خبر : 406438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
واکنش فوری بازار به تصمیمات فدرال‌رزرو و بانک مرکزی بریتانیا

[ad_1]

فلزات صنعتی با واهمه از رشد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تا پایان سال، ارزان شدند؛ در این شرایط بانک مرکزی انگلیس در تصمیمی غیر منتظر نرخ بهره در این کشور را کاهش داد و این موضوع باعث شد تا فلزات بخشی از عقب‌نشینی قیمتی خود را در روز پایانی هفته جبران کنند.
سومین هفته از ماه سپتامبر در حالی به پایان رسید که کامودیتی‌ها در تقابل سیگنال‌های مثبت و منفی نوسان نرخ قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رساندند؛ اما در نهایت اغلب فلزات بخشی از رشد نرخ خود در نیمه ابتدایی ماه سپتامبر را از دست دادند.
در هفته منتهی به روز جمعه ۲۲ سپتامبر در معاملات آتی کامکس آمریکا مس ۲.۴۶ درصد ارازن شد، سرب با کاهش ۳.۹ درصدی مواجه شد، از نرخ نیکل به میزان ۶.۱ درصد کاسته شد و قلع افتی نرخی یک درصدی را به ثبت رساند. این در حالی بود که در این بازه زمانی سنگ‌آهن وارداتی به چین ۱.۲ درصد افت نرخ داشت و میلگرد در بازار داخلی چین کاهشی ۰.۴۵ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی بود که برخی فلزات در رو جمعه ۲۲ سپتامبر مجدد افزایشی شدند.

رشد ارزش شاخص دلار آمریکا و تضعیف انتظارات صنعتی از عقبگرد نرخ فلزات در سومین هفته از ماه سپتامبر حمایت کرد. در روز چهارشنبه بیشتم سپتامبر جلسه فدرال رزرو برای تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره آمریکا برگزار شد و همانگونه که پیش‌بینی می‌شد؛ تغییری در نرخ بهره ایجاد نشد و به این ترتیب نرخ بهره آمریکا برابر ۵.۵ درصد که بیشترین میزان ظرف ۲۲ سال اخیر بود، باقی ماند. با این وجود فدرال رزور در این نشست از احتمال افزایشی دیگر در نرخ بهره تا پایان سال خبر داد و سقف نرخ بهره برای سال آینده میلادی را افزایش داد. به این ترتیب واهمه از تشدید سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو ظرف ماه‌های باقی مانده از سال ۲۰۲۳ از سویی به رشد شاخص دلار آمریکا انجامید و از سوی دیگر، افت نرخ کامودیتی‌ها را به همراه داشت.
اگرچه تصمیمات فدرال رزرو در سومین هفته از ماه سپتامبر به زیان بازارهای مالی و کالایی دنیا تمام شد؛ اما تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی انگلیس در عدم تغییر نرخ بهره در سپتامبر باعث شد تا ظرف روز جمعه ۲۲ سپتامبر، جریان افزایشی در رینگ‌های کالایی دنیا رقم بخورد. البته بانک مرکزی انگلستان از پایان رشد نرخ بهره در این منطقه خبر نداد و به این ترتیب درصورتی که رشد نرخ انرژی بیش از حد تحمل افزایش یابد، باید منتظر رشدی دیگر در نرخ بهره این منطقه بود.

بانک مرکزی منطقه یورو در آخرین جلسه سیاست‌گذاری خود نرخ بهره این منطقه را افزایش داد؛ اما این احتمال می‌رود که این آخرین دور رشد نرخ بهره در منطقه یورو در سال جاری میلادی باشد. تحقق این پیش‌بینی به سود کامودیتی‌ها تمام می‌شود.

مانع دلاری در رینگ کالایی

شاخص دلار آمریکا در روز جمعه ۲۲ سپتامبر در ۱۰۵.۳ واحدی جا خوش کرد؛ این رقم بیشترین میزان این شاخص پس از مارس امسال به استثنا روز پنج‌شنبه ۲۱ سپتامبر بود. صعود شاخص دلار از دو منظر مانعی در مقابل رشد قیمت کامودیتی‌ها است. رشد ارزش شاخص دلار آمریکا از سویی هزینه نگهداری دارایی نسبت به ارز را افزایش داده و بر جذابیت نگهداری پول می‌افزاید؛ از سوی دیگر صعود شاخص دلار خرید کامودیتی‌ها برای دراندگان سایر ارزها را گران می‌کند و مانعی در مسیر تقاضا در بازارها خواهد بود.

۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.