واکنش عبدالله به درز نامه بلینکن

«عبدالله عبدالله» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت  هفتمین سالروز درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که اوضاع پیچیده‌ امنیتی مردم افغانستان را با دشوارترین روزها مواجه کرده است. عبدالله افزود که رسانه‌ها و خبرنگاران، جامعه مدنی، علمای دین و هیچ کسی دیگر در مصونیت قرار ندارند. به گفته‌ وی وضعیت به‌گونه‌ای است

کد خبر : 29830
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
واکنش عبدالله به درز نامه بلینکن



«عبدالله عبدالله» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت  هفتمین سالروز درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که اوضاع پیچیده‌ امنیتی مردم افغانستان را با دشوارترین روزها مواجه کرده است.

عبدالله افزود که رسانه‌ها و خبرنگاران، جامعه مدنی، علمای دین و هیچ کسی دیگر در مصونیت قرار ندارند. به گفته‌ وی وضعیت به‌گونه‌ای است که خانواده‌ها در کابل هر صبح با فرزندان‌ خود که به سرکار و مدرسه می‌روند، به‌صورت دردآوری خداحافظی می‌کنند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در جریان سخنانش به وحدت در حوزه جمهوریت تأکید کرد و گفت که با وجود تفرقه، همه چیز با زور سر مردم افغانستان تحمیل شده است. وی همچنین افزود که مردم افغانستان در برابر یک آزمون بزرگ قرار گرفته است و در این نقطه‌ عطف نباید اشتباه صورت گیرد.

عبدالله روز گذشته نیز در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی زنان در کابل گفته بود که کمی و کاستی‌های زیادی در جمهوری اسلامی افغانستان وجود دارد که موضع جمهوریت را در مذاکره با گروه طالبان تضعیف کرده است.

از سویی دیگر، عبدالله امروز خود به نامه وزیر خارجه آمریکا نیز اشاره کرد و گفت که این نامه دو روز قبل از سفر زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ آن کشور در امور صلح افغانستان به او و رییس‌جمهور غنی رسیده است که واقعیت‌هایی نیز در آن وجود دارد.

وی تاکید کرد که این نامه مباحثی را نشان می‌دهد که در کنترل و اختیار ما نیست. به گفته او، در این نامه از اجماع داخلی و کوشش‌هایی که ممکن است به روند صلح افغانستان کمک کند، یاد شده است.

عبدالله در پایان تاکید کرد که در مورد گام‌هایی که باید برداشته شود، بزرگان و مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند که به‌سوی صلح گام برمی‌دارند یا خیر.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.