واکنش دلار به چراغ سبز آمریکا/ قیمت طلا و سکه در سراشیبی افتاد

[ad_1] بحث آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان دو تابعیتی ایرانی آمریکایی بار دیگر در فضای رسانه‌ها داغ شده است. در حقیقت در سال‌های اخیر این دو موضوع از جمله موارد مورد گفتگوی میان ایران و غرب بوده است. این دارایی‌ها به‌واسطه تحریم‌ها در کشورهایی نظیر عراق و کره جنوبی بلوکه شده بود

کد خبر : 401374
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۰۷
واکنش دلار به چراغ سبز آمریکا/ قیمت طلا و سکه در سراشیبی افتاد

[ad_1]

بحث آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان دو تابعیتی ایرانی آمریکایی بار دیگر در فضای رسانه‌ها داغ شده است. در حقیقت در سال‌های اخیر این دو موضوع از جمله موارد مورد گفتگوی میان ایران و غرب بوده است. این دارایی‌ها به‌واسطه تحریم‌ها در کشورهایی نظیر عراق و کره جنوبی بلوکه شده بود تا اینکه در ماه‌های اخیر اخباری مبنی بر آزادسازی آنها منتشر شد. البته این آزادسازی به‌صورت مستقیم نخواهد بود و دارایی‌های ارزی با انتقال به بانک‌های یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در اختیار بانک مرکزی ایران قرار خواهد گرفت.

به‌تازگی در خبرها آمده آمریکا با ایران به یک توافق دست پیدا کرده است و قرار است ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر منتقل شود. در همین راستا اخباری در مورد آزادی زندانی‌ها هم مخابره شده است.

این توافق در واقع به این معنی است که بانک‌های اروپایی، خاورمیانه‌ای و آسیایی با تبدیل پول‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی و انتقال آن به بانک مرکزی قطر که گفته می‌شود قرار است ایران از آن برای موارد بشردوستانه استفاده کند، مخالفت نخواهند کرد.

فعالان اقتصادی معتقدند دستیابی بانک مرکزی به این منابع می‌تواند روی طولانی‌تر شدن بازه ثبات بازار مؤثر باشد. چرا که در این شرایط بازارساز با استفاده از این موارد از فشار موجود بر ذخایر ارزی داخلی کاسته و در نتیجه با اتکا بر ذخایر خود می‌تواند از شکل‌گیری نوسانات قیمتی جلوگیری کند.

به همین دلیل امروز نرخ دلار در تهران نزولی شد. قیمت دلار در نیمه اول معامله نقدی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه با گپ منفی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی روانه بازار شد. به‌عبارت‌ دیگر گپ منفی به این معنی است که قیمت دلار در شروع به کار بازار امروز از قیمت بسته شده روز گذشته در حول‌وحوش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان پایین‌تر بود.

طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار امروز مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست و تا مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۸۰ تومان پایین آمد؛ البته در نیمه ظهر امروز هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران با ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر در هرات هم بازیگران ارزی امروز شاهد نوسان کاهشی نرخ دلار بودند. قیمت دلار در بازار یاد شده امروز با ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کارکرد که نسبت به‌روز قبل ۲۰۰ تومان پایین‌تر بود و در نیمه ظهر بر روی ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با عصر دوشنبه ۷۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

در کنار دلار، بازار درهم نیز امروز نزولی شد. آن طور که معامله‌گران می‌گفتند قیمت درهم در شروع به کار امروز افت تقریباً ۷۰ تومانی را ثبت کرد و بین ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رسید.

البته امروز قیمت طلا و سکه هم مسیر کاهش را دنبال کردند. قیمت اونس طلا که روز گذشته تا ۱۹۳۰ دلار بالا رفته بود امروز تا ۱۹۱۸ دلار عقب‌نشینی کرده است.

در بازار داخلی ایران هم هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به‌روز قبل کاهش نزدیک به ۱۱ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

قیمت سکه امامی نیز امروز از مرز ۲۸ میلیون تومان فاصله گرفت و با کاهش تقریباً ۱۰۰ هزارتومانی بر روی ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ایستاد.

قیمت طلای آب‌شده که روز گذشته با ۱۰ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان بسته شده بود هم امروز تا سطح ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان پایین آمد.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.