واکنش جمهوری آذربایجان به بیانیه کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا

[ad_1] به نقل از خبرگزاری آذر نیوز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه بیانیه صادره از سوی کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا در ارتباط با گذرگاه «لاچین» را رد و آن را محکوم کرد. در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است که بیانیه صادره از سوی «دنیا میجاتوویچ»

کد خبر : 297915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
واکنش جمهوری آذربایجان به بیانیه کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا

[ad_1]

به نقل از خبرگزاری آذر نیوز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه بیانیه صادره از سوی کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا در ارتباط با گذرگاه «لاچین» را رد و آن را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است که بیانیه صادره از سوی «دنیا میجاتوویچ» (Dunja Mijatović) کمیسیونر حقوق بشر شورای اروپا با واقعیات میدانی در گذرگاه «لاچین» و آنچه روی داده است انطباق ندارد.

بیانیه مذکور از سوی باکو در این خصوص مدعی است که خودروها در مسیر جاده لاچین بدون هیچ مانعی حرکت می‌ کنند و عبور کمک های بشردوستانه و پزشکی نیز در این مسیر امکان پذیر است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین نسبت به استفاده ارمنستان از مسیر لاچین برای انتقال مین‌ های ضدنفر ابراز نگرانی کرده است.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است: باکو به تعهدات حقوقی بین المللی خود ادامه داده و لذا و از ارمنستان می خواهد که اقدامات و تحریکات بی‌ رویه خود علیه جمهوری آذربایجان و مردم آن را متوقف کند.

این در حالیست که در روزهای گذشته برخی اخبار واصله نشان می‌ دهند که جمهوری آذربایجان به دلایل نامشخصی گذرگاه مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است؛ این اقدام به دلیل اینکه گذرگاه مذکور تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است با اعتراض شدید ایروان مواجه شد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هفته پیش در پیامی توییتری نوشت: ۸ روز است که جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را بسته است و مردم قره باغ کوهستانی در سرما در جاده ها گیر کرده اند؛ خانواده ها خود را در محاصره می بینند. شهروندانی که مشکلات جدی سلامتی دارند از دارو و خدمات بهداشتی محروم هستند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.