واکنش ترکیه و اتحادیه عرب به انتقال سفارت هندوراس به قدس

به گزارش عرب نیوز، اتحادیه عرب با محکوم کردن این اقدام آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه های مربوط به مشروعیت بین المللی دانست. این اتحادیه افزود وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در شهر اورشلیم از جمله قطعنامه های ۴۷۶ و ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۰ تایید می‌کند که بیت‌المقدس شرقی

کد خبر : 70412
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
واکنش ترکیه و اتحادیه عرب به انتقال سفارت هندوراس به قدس



به گزارش عرب نیوز، اتحادیه عرب با محکوم کردن این اقدام آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه های مربوط به مشروعیت بین المللی دانست.

این اتحادیه افزود وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در شهر اورشلیم از جمله قطعنامه های ۴۷۶ و ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۰ تایید می‌کند که بیت‌المقدس شرقی یک سرزمین فلسطینی عربی اشغالی است و انتقال هرگونه سفارتخانه به دولت اشغالگر ممنوع است.

سعید ابوعلی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در فلسطین و امور سرزمین‌های اشغالی عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد افتتاح سفارت در بیت‌المقدس اشغالی حمله آشکار به حقوق، سرزمین و مقدسات مردم فلسطین تلقی می‌شود و در مورد عواقب آن و کاهش روابط عرب با هندوراس هشدار داد.

وزارت امورخارجه ترکیه نیز در مخالفت با این اقدام هندوراس در بیانیه‌ای تصمیم هندوراس برای گشودن سفارت در اورشلیم را محکوم و اعلام کرد، هندوراس با اتخاذ این تصمیم، قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد وضعیت بیت‌المقدس، آسیب رساندن به اصل دو دولت و امید به صلح در منطقه را نقض کرده است. ما از هندوراس می‌خواهیم که در اقدام اشتباه خود تجدید نظر کند.

خوان اورلاندو هرناندز رییس جمهوری هندوراس روز پنجشنبه با “نفتالی بنت” نخست وزیر جدید رژیم صهیونسیتی ساختمان سفارت هندوراس در قدس غربی را افتتاح کرد تا این کشور پس از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری باشد که سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

آمریکا ۲۴ اردیبهشت ۹۷ رسما سفارت خود را به قدس انتقال داد و آن را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد. این تصمیم با مخالفت جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا رو به‌رو شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.