واکنش تازه روسیه به تحریم‌های آمریکا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نشست از راه دور با اعضای شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت: هرچه سریعتر اقدامات متناسب و متقابل در برابر تحریم‌های جدید آمریکا و اخراج دیپلمات‌های روسی باید انجام شود. یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل نیز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین گفت؛

کد خبر : 43032
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
واکنش تازه روسیه به تحریم‌های آمریکا



ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نشست از راه دور با اعضای شورای عالی امنیت ملی روسیه گفت: هرچه سریعتر اقدامات متناسب و متقابل در برابر تحریم‌های جدید آمریکا و اخراج دیپلمات‌های روسی باید انجام شود.

یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل نیز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین گفت؛ پس از احضار سفیر آمریکا در مسکو، اقدامات لازم برای پاسخ به اقدام خصمانه آمریکا به اطلاع وی رسید.

یوری اوشاکوف بدون اشاره به اقدامات روسیه افزود: به زودی فهرست کامل اقدامات روسیه به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز با انتقاد شدید از اعمال تحریم ضد شرکت‌ها و افراد روسی گفت: تحریم‌های ناکارآمد آمریکا ضد روسیه، جز زیان، سودی عاید واشنگتن نخواهد کرد.

زاخارووا افزود: درحالیکه جو بایدن در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین خواهان عادی سازی و بهبود روابط با روسیه شد، اما اقدامات عملی کاخ‌سفید در تضاد کامل با این ادعاست.

این سیاست دوگانه و متناقض نشان از بی‌صداقتی آمریکایی‌هاست.

ولادیمیر جپاروف، معاون کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه هم گفت: تحریم‌های آمریکا ضد شرکت‌ها و صنایع دفاعی روسیه، حاکی از هراس آمریکایی‌ها از برتری روسیه در فناوری‌های دفاعی است.

این سناتور ارشد روسی تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند برتری روسیه در صنعت نظامی پیشرفته را متوقف کند، اما باید بدانند این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر فعالیت این شرکت‌ها ندارد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین الملل مجلس دومای روسیه نیز گفت: بعد از درخواست بایدن از پوتین برای حرکت به سمت بهبود روابط، آمریکا بلافاصله با اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه، چندین دیپلمات روسی را نیز اخراج کرد، معنای دقیق این اقدام، پوچی و بی ارزشی سخنان و اظهارات بایدن است.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اقدام حتمی روسیه در برابر تحریم‌های جدید آمریکا گفت: روسیه به اخراج دیپلمات‌های روسی از خاک آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید، بر مبنای اصل تعادل، واکنش متقارن نشان خواهد داد.

پسکوف تصریح کرد: مسکو همچنین نسبت به درخواست جو بایدن برای دیدار حضوری با ولادیمیر پوتین تجدیدنظر می‌کند.

این رویدادها همزمان با افزایش کم سابقه تنش بین روسیه و آمریکا بر سر شبه جزیره کریمه و نیز تشدید تشنج در شرق اوکراین، آتش زیر خاکستری است که هر آن ممکن است زبانه بکشد.

در روزهای اخیر آمریکا و ناتو با تقویت توان موشکی و نظامی خود در شرق اوکراین و کشورهای هم مرز با روسیه واکنش مسکو را برانگیختند.

روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا و ناتو، تسلیحات سنگین نظامی خود را در شبه جزیره کریمه و مناطق هم مرز با اوکراین مستقر کرده است.

آمریکا به بهانه حملات سایبری و نیز دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ضمن تحریم حدود ۵۰ فرد و شرکت روسی، همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد: هدف از این تحریم‌ها که به امضای جو بایدن رسیده جلوگیری از فعالیت‌های زیانبار خارجی روسیه است.

این تحریم‌ها همچنین از ماه ژوئن بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی را از خرید اوراق بهادار به روبل را ممنوع می‌کند.

این دومین دور تحریم‌های عمده علیه روسیه پس از تحریم‌های ماه گذشته در واکنش به مسمومیت الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه است که شامل تحریم هفت مقام روسی و بیش از دوازده نهاد آن کشور بود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.