واکنش بلینکن به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابرت مالی

[ad_1]  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات اف‌بی‌آی و سرویس امنیت دیپلماتیک درباره رابرت مالی، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران به دلیل بی‌دقتی درباره اسناد محرمانه یک پسرفت بزرگ

کد خبر : 373748
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
واکنش بلینکن به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابرت مالی

[ad_1]

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات اف‌بی‌آی و سرویس امنیت دیپلماتیک درباره رابرت مالی، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران به دلیل بی‌دقتی درباره اسناد محرمانه یک پسرفت بزرگ محسوب می‌شود، گفت: اول از همه این که موضوعی شخصی است. آنچه می‌توانم بگویم این است که من رابرت مالی را سال‌هاست می‌شناسم و او کسی است که زندگی و کارش را به طرز تحسین برانگیزی وقف حفاظت از کشورمان کرده است.
با وجود این که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد، بلینکن با تکرار ادعای واشنگتن مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران گفت: کاری که ما در زمینه ایران انجام می‌دهیم، یعنی اطمینان یافتن از این که به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، به خانه بازگرداندن کسانی که به طور غیرعادلانه بازداشت شده‌اند و فشار آوردن با هماهنگی متحدان و شرکایمان علیه رفتار آن در دیگر زمینه‌ها ادامه دارد.
اظهارات بلینکن درباره رابرت مالی در پی این مطرح می‌شود که شبکه سی‌بی‌اس نیوز روز گذشته گزارش داد، سه منبع آگاه به این شبکه گفتند که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در حال انجام تحقیقات درباره رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران است که چندی پیش فاش شد مجوز امنیتی‌اش به حالت تعلیق درآمده و اکنون در مرخصی اجباری و بدون حقوق‌ است.
یکی از این منابع آگاه به سی‌بی‌اس نیوز گفت که اف‌بی‌آی در حال بررسی نحوه رسیدگی راب مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده است. مشخص نیست که آیا بررسی این مساله شامل موضوعات دیگری هم هست یا خیر. این منبع آگاه مشخص نکرد که آیا اف‌بی‌آی در این مرحله، آن را یک موضوع کیفری می‌داند یا خیر.
بنابر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره به طور معمول در مورد این نوع مسائل مطلع می‌شوند، اما قانون‌گذارانی که سی‌بی‌اس نیوز با آنها تماس گرفته‌ است به دلیل حساسیت موضوع از اظهار نظر خودداری کرده‌اند.
راب مالی به عنوان فرستاده ریاست جمهوری در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مستقر بود و کارنامه او شامل تلاش برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکرات بر سر آزادی حداقل سه شهروند آمریکایی بود که در تهران در بازداشت هستند. مالی از نزدیک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید که بخش خاورمیانه آن توسط برت مک گورک رهبری می‌شود، هماهنگی داشت.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.