واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره «نور ۳» توسط سپاه پاسداران

[ad_1] متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که چه نظری دربارهپرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت: ما گزارش‌ها درباره پرتاب یک ماهواره توسط ایران را دیده‌ایم. ما مدت‌هاست که نگرانی‌هایمان را درباره برنامه

کد خبر : 408555
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره «نور ۳» توسط سپاه پاسداران

[ad_1]

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که چه نظری درباره
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت: ما گزارش‌ها درباره پرتاب یک ماهواره توسط ایران را دیده‌ایم. ما مدت‌هاست که نگرانی‌هایمان را درباره برنامه ایران برای آزمایش پرتابگرها به روشنی اعلام کرده‌ایم؛ این برنامه راهی برای توسعه سامانه موشک‌های دوربردتر آن‌هاست. فناروی‌های به کار رفته در ماهواره‌برها شبیه و جایگزین فناوری‌ای است که در موشک‌های بالستیک اسفتاده می‌شود.

میلر در ادامه درباره برنامه موشکی ایران مدعی شد: تداوم توسعه برنامه موشکی ایران، تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند و یک نگرانی قابل توجه در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی است.

او گفت: همان طور که پیشتر گفته‌ام، ما در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی برخی ابزارها، از جمله تحریم‌ها را در اختیار داریم تا مانع توسعه بیشتر برنامه موشکی ایران و توانمندی آن برای اشاعه موشک‌ها و فناوری مرتبط با آن به دیگران شویم.

ادعای میلر درباره برنامه موشکی ایران در حالی مطرح می‌شود که توانمندی‌های ایران در زمینه دفاع موشکی ایران با وجود تحریم‌های گسترده علیه آن، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، از جمله دانش نخبگان پیشرفته‌تر از گذشته و نشان‌دهنده خودکفایی ایران در این زمینه است.

مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که توان دفاعی ایران، از جمله برنامه موشکی آن قابل مذاکره نیست.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره پرتاب ماهواره نور۳ گفت: طبیعتا ما از مجموعه دریافت‌ها و محصولاتی که این ماهواره از سطح زمین برداشت می‌کند و برای تکمیل نیازمندی‌های اطلاعاتی سپاه منتشر می‌کند بهره‌مند خواهیم شد.

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: این ماهواره و پرتاب آن در امتداد نقشه راه پرتاب ماهواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به شکل زنجیره‌ای در هر مرحله پدیده‌های جدیدتر و مدرن‌تری دست پیدا می‌کنیم. این ماهواره نسبت به نور ۲ تقریبا ۷ کیلوگرم سنگین‌تر است و تجهیزات تصویربرداری که روی آن تعبیه شده از کیفیت و دقت مناسب‌تری برخوردار است و یکی از حلقه‌های زنجیره ماهواره ما را کامل می‌کند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.