واکنش آمریکا به حملات مرموز به دیپلمات‌های این کشور در وین

نشریه نیویورکر هفته گذشته در گزارشی نوشت: از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا کنون، در جریان این «حملات» با علائم مشابه «سندروم هاوانا»، ۲۵ دیپلمات یا مقام آمریکایی در وین اتریش درگیر شده اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، برخی از علائم مربوط به این مشکلات بهداشتی مشابه علائمی هستند

کد خبر : 79923
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
واکنش آمریکا به حملات مرموز به دیپلمات‌های این کشور در وین



نشریه نیویورکر هفته گذشته در گزارشی نوشت: از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا کنون، در جریان این «حملات» با علائم مشابه «سندروم هاوانا»، ۲۵ دیپلمات یا مقام آمریکایی در وین اتریش درگیر شده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، برخی از علائم مربوط به این مشکلات بهداشتی مشابه علائمی هستند که برای نخستین بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در میان دیپلمات‌ها و جاسوس‌های مستقر در شهر هاوانای کوبا گزارش شد. به نوشته افه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، هر چند کوبا را به دست داشتن در این حملات متهم کرد اما مشابه این علائم در چین یا واشنگتن نیز روی داده است.

مبتلایان به این سندروم از علائمی مشابه آسیب‌های مغزی، سرگیجه و سر درد رنج می‌برند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی علل این رویداد خبر داد و گفت دولت آمریکا همه کارمندان دیپلمات خود را در حالت آماده باش قرار داده است تا هر گونه علائم مربوط به این واقعه را گزارش کنند.

تا کنون تحقیقات و معاینه افراد مبتلا به سندروم هاوانا نتیجه روشنی به همراه نداشته است. نیویورک تایمز به نقل از «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» نوشت، آنچه در هاوانا و وین شاهد آن هستیم یک «حمله»  است تا یک «بیماری».

علت اهمیت فعالیت‌ دیپلمات‌های آمریکایی در شهر وین را باید در حضور سازمان‌های مهم بین‌المللی در پایتخت اتریش دانست. به عنوان نمونه می‌توان به دفاتر سازمان ملل و از جمله به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این شهر اشاره کرد. افزون بر آن دفتر اصلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) نیز در وین واقع است.  

وزارت امور خارجه اتریش نیز اعلام کرده است که این کشور به‌مثابه کشور میزبان با مقامات آمریکایی در زمینه تحقیق پیرامون این موضوع همکاری گسترده‌ای خواهد کرد.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.