واکسن برکت موثرتر و ایمن‌تر از نمونه‌های خارجی است

دکتر اصغر عبدلی روز  دوشنبه افزود: بررسی ها نشان داد این محصول ایرانی در مقابله با گونه هایی مانند دلتا (هندی)، آفریقای جنوبی و انگلیسی موثر است. عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه واکسن برکت در مقابل ویروس جهش یافته هندی موثر است، گفت: شب گذشته مطالعات در این زمینه به پایان رسید و

کد خبر : 79492
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۳
واکسن برکت موثرتر و ایمن‌تر از نمونه‌های خارجی است



دکتر اصغر عبدلی روز  دوشنبه افزود: بررسی ها نشان داد این محصول ایرانی در مقابله با گونه هایی مانند دلتا (هندی)، آفریقای جنوبی و انگلیسی موثر است.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه واکسن برکت در مقابل ویروس جهش یافته هندی موثر است، گفت: شب گذشته مطالعات در این زمینه به پایان رسید و مشخص شد این واکسن ایرانی می تواند ویروس جهش یافته هندی را هم خنثی کند.

عبدلی ادامه داد: اگر این واکسن، جوابگوی گونه های جدید نباشد؛ به دلیل این که روند تولید در اختیار خودمان است به راحتی می توان واکسنی تولید کرد که پوشش گونه های جدید را داشته باشد.

وی اظهار داشت: اولویت کار همه محققان سلامت مردم است، ما فرزند این ملت هستیم و نهایت سعی خود را می کنیم تا به دور از سیاست زدگی، عین واقعیت را به هموطنان ارایه کنیم.

فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت خاطرنشان کرد: مدیون این آب و خاک هستیم و دل در گرو این سرزمین داریم. نهایت سعی خود را خواهیم کرد تا با تمام توان و وجود در خدمت مردم این مرز و بوم باشیم.

واکسن برکت ایمن تر و موثرتر از واکسن های وارداتی است 

وی افزود: نتایج بررسی مقایسه “کوو ایران برکت” با واکسن های وارداتی موجود در کشور، نشان می دهد واکسن برکت آنتی بادی بیشتر ایجاد می کند و نسبت به واکسن های موجود، ایمن تر و موثرتر است.

عبدلی با اشاره به اینکه مطالعاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده، این موضوع را تایید کرده است، گفت: واکسن برکت نسبت به پلتفورم های مشابه موجود در کشور آنتی بادی بالاتری را ایجاد می کند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام “کوو ایران برکت” پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و محمدعلی امیرزرگر ایمونولوژیست و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران تزریق شد.

فاز سوم مطالعه بالینی برروی جمعیت ۲۰ هزار نفری در ۶ شهر انجام شد. از مجموعه داوطلبان مرحله سوم تست بالینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر درشهرهای تهران و کرج و مابقی از چهار شهر بوشهر، اصفهان، مشهد و شیراز هستند.

۴۷۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.