واکسن انستیتو پاستور عوارض کمتری نسبت به دیگر واکسن‌ها دارد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا بیگلری پیش از ظهر دوشنبه در بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، (انستیتو پاستور ایران_انستیتو فینلای کوبا) که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تقارن آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور ایران را با ماه

کد خبر : 46862
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
واکسن انستیتو پاستور عوارض کمتری نسبت به دیگر واکسن‌ها دارد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا بیگلری پیش از ظهر دوشنبه در بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، (انستیتو پاستور ایران_انستیتو فینلای کوبا) که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تقارن آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور ایران را با ماه مبارک رمضان و روز پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع‌زدایی در جهت ساخت جهانی عادلانه را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: مسلما انستیتو پاستور ایران یکی از نام های آشنا برای مردم کشور ما است. قرار بود سال گذشته مراسم یکصدمین سال بنیانگذاری این موسسه جشن گرفته شود ولی تقدیر این بود که موسسه ای که صد سال ثابت کرده یار دیرین مردم و دژ مستحکم امنیت مردم کشور است، در طاعون، وبا، آبله و اخیرا کرونا پرچمدار و سنگر دار مردم است.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: زمانی کرونا شروع و مشخص شد اولین گلوگاه تشخیص است، با دستور وزیر بهداشت مسئله تشخیص به انستیتو پاستور ایران واگذار شد. این موسسه در زمینه تشخبص کاری کرد که کشور آبرومندانه از این مشکل خارج شود و امروز در امر تشخیص در دورترین نقاط بیش از 400 آزمایشگاه داریم که همه مسلط به انجام سخت ترین آزمایش هستند. این درحالی که روزهای ابتدایی تنها انستیتو پاستور تشخیص می داد کیت ها را وارد می کردیم ولی در موسسه آن را بومی و الان حتی صادر می‌کنیم و این افتخاری برای ما است.

وی در ادامه عنوان کرد: رئیس انستیتو پاستور فرانسه در پیامی اعلام کرد که: درست است جشن صدساله را نتوانستید برگزار کنید ولی هیچ حادثه‌ای به این اندازه نمی توانست به این اندازه در حرکتی جهادی، نقش انستیتو پاستور ایران را درون و بیرون مرزها مشخص کند. بعد از ورود به مباحث کیت تشخیص، با دستور وزیر بهداشت وارد حیطه واکسن شدیم. حرکت جهادی فراگیری که انستیتو پاستور آن را آغاز شد،  منجر به ۶ طرحی شد که درحال پیشرفت است.

بیگلری در ادامه اظهار کرد: یک طرح ویژه با حمایت علمی و فنی وزیر که از دستاوردهای مهم کشور خواهد شد. تابستان سال گذشته دکتر نمکی به نکته بسیار مهمی اشاره کرد کشور در سه محور خرید خارجی و تولید داخلی وارد شده بود و جای یک محور خالی بود و آن همکاری با یک شرکت صاحب نام و دارای تجربه بود چراکه امکان داشت تولید آزمایشگاهی با موفقیت صورت بگیرد اما در مسئله تولید انبوه با مشکل مواجه شویم که این موضوع فکر بسیار خوبی بود از سال گذشته کلید خورد و انستیتو پاستور ایران مسئول پیگیری این همکاری مشترک شد.

وی ادامه داد: شرکت های مختلف در این جهت مورد بررسی قرار گرفتند. واکسن انستیتو پاستور ویژگی‌های متمایزی دارد که با دیگر واکسن‌ها آن را متمایز می‌کند. در این واکسن قطعات مختلف ویروس کرونا بر روی یک قطعه نصب شده و ایمنی‌زایی را بسیار موثرتر می‌کند تا با چندین جهش بتوانیم مقابله کنیم. این واکسن دوز یادآور داشته و اکنون فایزر و شرکت های دیگر شروع به این کار کرده اند، اما این اولین واکسن دنیا است که یادآور خودش را همراه دارد و افرادی که قبلا واکسن گرفته اند یادآوری واکسن می‌تواند چندین برابر سیستم ایمنی را تحریک کند و کارآمدی بسیار بالایی خواهد داشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: دلیل دوم همکاری با این شرکت کوبایی علاوه بر مشخصات فنی خوب واکسن، این است که به عنوان نزدیک ترین موسسه ای با ایران کار کرده طی ۲۰ سال گذشته همکاری بسیار نزدیکی داشته است و واکسن هپاتیت ما حاصل این همکاری است.

وی تصریح کرد: نیاز به تجهیزات و صرف هزینه و وقت زیاد نداشت تعداد کشورها و شرکت هایی که می توانند این تکنولوزی را داشته باشند از عدد انگشتان دست کمتر ولی خوشبختانه این واکسن این ویژگی را دارد و این دلایل انتخاب این واکسن بود.

بیگلری اظهار کرد: کمتر ایرانی را می‌توان پیدا کرد که واکسنی از انستیتو پاستور ایران نگرفته باشد میلیون ها نفر با واکسن انستیتو واکسینه شده اند و امروز واکسن کرونا را خواهیم داشت. عارضه واکسن ها امروز موضوع بسیار مهمی شده ولی این واکسن عوارض کمتری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: سه هزار نفر با کمک علوم پزشکی اصفهان مورد پذیرش و در کل کشور ۲۴ هزار نفر وارد این مرحله مطالعاتی می‌شوند امیدواریم پس از کارآزمایی بالینی بتوانیم واکسیناسیون را شروع کنیم. در ۲ استان از ۸ استان دوز یادآور هم تزریق می شود.

بیگلری با تاکید بر اینکه هر زمانی وزارت بهداشت مجوز داد تولید واکسن را شروع می کنیم، اظهار کرد: واکسن چهارراه تقاطع علوم مختلف و پایه است و هر کشوری واکسن می سازد در تمام رشته ها پیشرفت غیرقابل مقایسه با قبل خواهند داشت. مطلب دیگر اینکه واکسن فناوری پوششی است و با فناوری یک واکسن می توان ۳ واکسن دیگر تولید کرد.

وی ادامه داد: تجربه کرونا نشان داد واکسن مسئله حاکمیتی است و گاهی نمی‌توان به بیرون نگاه کرد و نگاه به خارج از مرزها اشتباهی کشنده است و پشیمانی خواهد داشت بنابراین باید به داخل اتکا کرد. 25 سال در ساخت واکسن عامل بودیم ولی کرونا با همه مشکلات در واکسن سازی موفقیت بزرگی رقم زد و ۲۰ سال جلو افتادیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران در پایان گفت: امروز برای نجات بندگان خدا جمع شدیم و ملائک در این جمع حضور دارند امیدوارم رزمندگان به مثابه آرش کمانگیری که تیر می اندازند برای مرزهای علمی کشور توافقی روزافزون الهی داشته باشند.

48

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.