وام ارزان قیمت نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز) ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) ۳۵۰ میلیون، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات که به تازگی از

کد خبر : 169835
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
وام ارزان قیمت نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟



سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز) ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) ۳۵۰ میلیون، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات که به تازگی از سوی بانک مسکن به شعب ابلاغ شده ۱۸ درصد و طول دوره پرداخت آن ۲۰ ساله است.

آنطور که محمدحسن علمداری – عضو هیات مدیره بانک مسکن به پایگاه خبری این بانک اعلام کرده، در صورتی‌ که پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب یارانه (با ارایه تضمین‌نامه) توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. پیش از این هم مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفته بودند که دهکهای اول تا سوم مشمول بیشترین کمکهای دولتی شامل یارانه‌ها، مشوقها و معافیتهای مالیاتی طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی گفت: انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فارغ از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ارایه مدارک و مستندات از قبیل مستندات هویتی، اسناد مالکیتی عرصه محل اجرای طرح، پروانه ساختمانی و…، پس از تشکیل پرونده و اخذ استعلام‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن، نحوه واریز مراحل سهم‌الشرکه بانک در پروژه‌های موصوف را طی چهار مرحله آماده‌سازی، پی‌کنی و فونداسیون؛ اسکلت و سقف؛ سفت‌کاری و نازک‌کاری اعلام کرد.

علمداری با اشاره به اینکه مجموع دوره‌های مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن حداکثر ۲۰ سال است؛ اظهار کرد: پس از پایان دوره‌های مشارکت مدنی، اصل و سود آن، قابل تقسیط به نام متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.بر این اساس، در صورت طولانی شدن دوره مشارکت مدنی بیش از زمان قیدشده در قرارداد، چنانچه افزایش طول دوره مشارکت مدنی ناشی از قصور و کوتاهی سازنده (با تشخیص و تایید وزارت راه و شهرسازی) باشد، پرداخت سود مشارکت ناشی از مدت‌زمان افزایش‌یافته بر عهده سازنده خواهد بود. همچنین فروش اقساطی تسهیلات مشارکت مدنی صرفاً به تعداد یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی، امکان‌پذیر خواهد بود.

بنابراین گزارش، بجز انبوه‌سازان و پیمانکاران که می‌توانند از تسهیلات مصوب نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، کسانی که به طور شخصی و خودمالکی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند نیز مشمول دریافت این وام هستند. تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و اخیرا پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد در مرحله پی‌کنی، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

طبق آماری که محمود شایان – مدیرعامل بانک مسکن در ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ ارائه کرده، در بخش خودمالکی پروژه نهضت ملی مسکن تاکنون ۳۰۰۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند. از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

آخرین مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن؛ پایان اسفندماه

فرصت نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای همه گروهها از جمله افراد مجرد بالای ۲۳ سال که پیش از این تا ۲۰ بهمن ماه اعلام شده بود تا انتهای سال جاری تمدید شده و آنطور که محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی گفته، این زمان در روز ۲۹ اسفند به اتمام می‌رسد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت‌نام شده، تکمیل و نهایی می‌شود.

البته گفته می‌شود در حال حاضر پالایش بیش از ۹۵ درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن انجام شده و برای کنترل شرط سکونت به ادارات راه و شهرسازی استانها ارسال شده‌اند. محمودزاده، دو روز قبل با اعلام اینکه تولید مسکن روند صعودی گرفته و به ۵۲۰ هزار واحد در سال رسیده‌ایم، وعده داد که اوایل سال آینده یک نهضت بزرگ ساخت و ساز در کشور خواهیم داشت.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز یکم اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۰ هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی وعده داده که تا پایان سال جاری ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد. وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.