وال استریت ژورنال:کابل شش‌ماه دیگر سقوط می‌کند

[ad_1] براساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی مقامها یک پیش‌بینی ناگوارتر هم داشتند که حاکی از آن است که دولت کابل نمی‌تواند بیش از سه ماه در برابر طالبان مقاومت کند. این برآورد جدید با ارزیابی پیشین که لحنی خوش‌بینانه از وضعیت افغانستان داشت و می‌گفت دولت کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی تا دو

کد خبر : 70107
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
وال استریت ژورنال:کابل شش‌ماه دیگر سقوط می‌کند

[ad_1]

براساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی مقامها یک پیش‌بینی ناگوارتر هم داشتند که حاکی از آن است که دولت کابل نمی‌تواند بیش از سه ماه در برابر طالبان مقاومت کند.

این برآورد جدید با ارزیابی پیشین که لحنی خوش‌بینانه از وضعیت افغانستان داشت و می‌گفت دولت کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی تا دو سال مشکلی نخواهد داشت، مغایرت دارد.

آمریکا تقریبا نیمی از ۳۵۰۰ نیروی نظامی خودش را از این منطقه خارج کرده و مابقی تا ضرب‌الاجل یازده سپتامبر که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در آوریل تعیین کرد، خارج خواهند شد.

در این شرایط، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه در جلسه کمیته سنا گفت خطر نسبی وجود دارد که گروه‌های افراطی افغانستان را ظرف دو سال پس از خروج نظامیان آمریکایی بگیرند و برخی از قانونگذاران هم از تصمیم واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در وضعیتی که آمریکا پایگاه‌های نظامی خودش را به نیروهای افغان تحویل می‌دهد، طالبان تحرکات مسلحانه گسترده‌ای آغاز کرده و برخی مراکز را به کنترل خود درآورده است. طی روزهای گذشته، طالبان ده‌ها منطقه و شهر مهم در شمال افغانستان را به کنترل خود درآورد. همچنین نیروهای طالبان مزار شریف را گرفتند.

دبورا لیونز، نماینده ویژه و مدیر ماموریت کمک‌رسانی سازمان ملل متحد در افغانستان در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت گفت: اکثر نواحی اطراف مراکز ولایتی، به دست طالبان افتاده و این نشان می‌دهد طالبان به محض خروج کامل نیروهای خارجی برای گرفتن مراکز ولایتی تلاش میکند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقامهای کاخ سفید با توجه به تحرکات طالبان، از ارتش خواسته‌اند تا روند خروج نیروها را آهسته کنند.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.