وال استریت نگران است که فدرال رزرو پشت منحنی تورم قرار داشته باشد

از زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده هفته گذشته نرخ وام های کلیدی خود را یک چهارم درصد افزایش داد و مسیر تهاجمی افزایش بیشتر برای مقابله با تورم را پیش بینی کرد، این آخرین ارزیابی مجدد در بین بانک ها و سرمایه گذاران است. روز دوشنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که بانک

کد خبر : 183241
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
وال استریت نگران است که فدرال رزرو پشت منحنی تورم قرار داشته باشد


از زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده هفته گذشته نرخ وام های کلیدی خود را یک چهارم درصد افزایش داد و مسیر تهاجمی افزایش بیشتر برای مقابله با تورم را پیش بینی کرد، این آخرین ارزیابی مجدد در بین بانک ها و سرمایه گذاران است. روز دوشنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که بانک باید به سرعت برای کاهش تورم حرکت کند و در صورت نیاز می تواند از افزایش نرخ بهره بالاتر از حد معمول استفاده کند.

رژه ای از مقامات فدرال رزرو – از جمله برخی که اکنون به عنوان کبوترهای سیاستی به حساب می آیند – به دنبال پاول برای انعکاس فراخوان برای اقدام سریع و در صورت لزوم، اقدام تهاجمی در مورد نرخ تورمی که سه برابر بالاتر از سطح هدف 2 درصد در سال است، برگزار شد.

تحلیلگران NatWest در یادداشتی تحقیقاتی در روز پنجشنبه گفتند: “فدرال رزرو تورم را روشن کرده است … و بنابراین اساساً اعتراف می کند که پشت این منحنی است.” “

تحرکات تند در بازار خزانه داری ایالات متحده به طور فزاینده ای به خطر چنین سناریوی رکودی اشاره می کند، زیرا بازارها در مورد توانایی فدرال رزرو برای مهندسی “فرود نرم” برای اقتصاد با تشدید سیاست های پولی تردید دارند.

گلدمن ساکس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پیش‌بینی‌های خود در مورد بازدهی خزانه‌داری آمریکا برای سال جاری را افزایش داده است و دلیل آن فشارهای قیمتی گسترده‌تر و پایدارتر و چرخش تندروانه‌تر فدرال رزرو است.

فدرال رزرو تا فوریه 2023 نرخ بهره را از 0.25 تا 0.50 درصد در حال حاضر به 2.4 درصد افزایش می دهد، با احتمال 76.8 درصدی که فدرال رزرو در ماه می 50 واحد پایه افزایش می دهد. [FEDWATCH]

جفری گوندلاچ، مدیر میلیاردر شرکت سرمایه گذاری DoubleLine Capital، در مصاحبه ای با CNBC پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته گذشته، گفت: «آنها بسیار عقب مانده اند.

او به شاخص هایی مانند رشد دستمزدها و همچنین افزایش بازده اسکناس های دو ساله خزانه داری اشاره کرد و آنها را با نرخ وجوه فدرال مقایسه کرد.

این امر توسط دویچه بانک نیز تکرار شد، که در یادداشتی این هفته اعلام کرد فدرال رزرو می تواند در هر جلسه برای آینده قابل پیش بینی نرخ بهره را افزایش دهد و احتمالاً در کوتاه مدت 50 واحد افزایش خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: «فدرال رزرو پشت این منحنی قرار دارد و برای تحت کنترل درآوردن تورم، باید سریع و دورتر حرکت کند.

شرکت Capital Group Companies Inc، یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان، هفته گذشته با یادداشتی گفت: “تورم بالا خواهد ماند” و سیاست پولی پشت این منحنی است.

برای لری فینک، مدیر اجرایی و رئیس بزرگترین مدیر دارایی جهان، BlackRock Inc، بانک‌های مرکزی با معضلی مواجه هستند که دهه‌ها مجبور به مقابله با آن نبوده‌اند – و جنگ روسیه و اوکراین آن را پیچیده‌تر می‌کند.

وی روز پنجشنبه گفت: «بانک‌های مرکزی باید انتخاب کنند که با تورم بالاتر زندگی کنند یا فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال آهسته برای کاهش سریع تورم.»

(گزارش توسط کارکنان رویترز از جمله Davide Barbuscia و Ira Iosebashvili؛ ویرایش توسط Megan Davies و Matthew Lewis)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.