وال استریت دوباره به دلیل ترس از رکود کاهش می یابد

[ad_1] روز دوشنبه، برای چهارمین جلسه متوالی، وال استریت با کاهش قیمت بسته شد زیرا سرمایه گذاران در میان ترس از رکود، از دارایی های پرریسک تر خودداری کردند. داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک همگی به ترتیب 0.49، 0.90 و 1.49 درصد سقوط کردند. این کاهش چهار روزه روز چهارشنبه پس از آن

کد خبر : 295738
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
وال استریت دوباره به دلیل ترس از رکود کاهش می یابد

[ad_1]

روز دوشنبه، برای چهارمین جلسه متوالی، وال استریت با کاهش قیمت بسته شد زیرا سرمایه گذاران در میان ترس از رکود، از دارایی های پرریسک تر خودداری کردند. داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک همگی به ترتیب 0.49، 0.90 و 1.49 درصد سقوط کردند.

این کاهش چهار روزه روز چهارشنبه پس از آن آغاز شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، امید به رویکردی محدودتر به سیاست پولی در آینده را ابراز کرد.

پاول در سخنرانی خود که به دنبال تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره انجام شد، گفت که افزایش نرخ بهره بیشتر در راه است و این نگرانی را در بین سرمایه گذاران ایجاد می کند که این تهاجم مداوم ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد.

تا به امروز، شاخص‌های Dow، S&P 500 و Nasdaq به ترتیب 9.85، 19.90 و 32.59 درصد کاهش داشته‌اند که هر سه را در بدترین سال خود از زمان رکود بزرگ در سال 2008 قرار داده‌اند.

در همین حال، دیروز، بازدهی خزانه داری آمریکا در جهت مخالف حرکت کرد. افزایش بازدهی نشان دهنده کاهش تقاضا برای اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده است که در شرایط کنونی نشان می دهد که سرمایه گذاران تحت تاثیر چشم انداز افزایش نرخ ها در ماه های آینده هستند.

اگر فقط با گذاشتن پول در بانک بتوانید نرخ سود قابل مقایسه ای کسب کنید، چرا خرید اوراق قرضه دولتی را به زحمت بیاندازید؟

در حالی که افزایش نرخ بهره در بازارهای سهام ویرانی ایجاد می کند، برخی از سهام به طور بالقوه از نرخ های بالاتر سود می برند، به ویژه بانک ها.

از سال تا به امروز، قیمت سهام بانک آمریکا 30 درصد کاهش یافته است که عملکرد بسیار پایین‌تری نسبت به S&P 500 دارد که یکی از اجزای آن است. باز کردن منطق عملکرد ضعیف کار سختی نیست.

چشم انداز اقتصادی تیره و تار برای بانک ها خبر بدی است. رکود اقتصادی منجر به افزایش معوقات وام ها می شود و همچنین می تواند باعث کاهش شدید تقاضا برای وام های جدید شود که هر دو به درآمد ضربه می زنند. با این حال، با سقوط بسیاری از سهام در جلسه دیروز، قیمت سهام بانک آمریکا 1.14 درصد افزایش یافت.

این احتمالاً به این دلیل است که سرمایه گذاران تأثیر افزایش بیشتر نرخ را بر چشم انداز بانک آمریکا برای سال 2023 ارزیابی می کنند.

پس از سال‌ها فعالیت با نرخ‌های بهره کم سابقه، بانک‌ها اکنون می‌توانند درآمد بیشتری از پرداخت‌های بهره کسب کنند. اما نرخ بهره بالاتر به هر دو صورت عمل می کند. همچنین شارژ کردن بهره بیشتر، بانک ها نیز باید پرداخت سود بیشتر به سپرده های مشتریان، که می تواند به حاشیه سود منجر شود.

بانک آمریکا نسبت نسبتاً بالایی – 40٪ در سال 2021 – از سپرده های بدون بهره دارد، به این معنی که درآمد حاصل از بهره به طور بالقوه از افزایش بیشتر نرخ بهره می برد. در واقع، این در نتایج سه ماهه سوم بانک مشهود بود، که در آن درآمد خالص بهره 13.8 میلیارد دلار گزارش شد که افزایشی تقریباً 20 درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

با این حال، درآمدهای سه ماهه سوم همچنین افزایش قابل توجهی را در ذخیره زیان های اعتباری بانک نسبت به سه ماهه قبل نشان داد که ریسک های بسیار واقعی پیش روی این صنعت را به سرمایه گذاران یادآوری کرد.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه بانک آمریکا. محدوده تاریخ: 12 اوت 2021 تا 19 دسامبر 2022. تاریخ ضبط: 20 دسامبر 2022. عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار هفتگی بانک آمریکا. محدوده تاریخ: 5 ژوئن 2016 – 19 دسامبر 2022. تاریخ ضبط: 20 دسامبر 2022. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

سرمایه گذاری با دریاسالارها

با یک حساب Invest.MT5 از Admirals، می توانید سهام بانک آمریکا و بیش از 4500 سهام دیگر از سراسر جهان را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی بنر زیر کلیک کنید:

روی ابزارهای برتر دنیا سرمایه گذاری کنید

هزاران سهام و ETF در دسترس شماست

شروع به سرمایه گذاری کنید

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.