واشنگتن‌پست: ارسال تانک‌های آمریکا به اوکراین پوششی برای ارسال تانک‌های آلمانی بود

روزنامه واشنگتن‌پست در گفت‌وگو با مقامات کنونی و سابق آگاه گزارش داد که آمریکا و آلمان از مدت‌ها قبل سعی داشتند بر سر ارسال تانک به کی‌یف به توافق برسند. واشنگتن اصرار داشت که آلمان تانک‌هایش را به اوکراین بفرستد، زیرا کار با تانک‌های آلمانی لئوپارد برای اوکراینی‌ها راحت‌تر بوده و قطعات یدکی آن‌ها هم

کد خبر : 313359
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
واشنگتن‌پست: ارسال تانک‌های آمریکا به اوکراین پوششی برای ارسال تانک‌های آلمانی بود



روزنامه واشنگتن‌پست در گفت‌وگو با مقامات کنونی و سابق آگاه گزارش داد که آمریکا و آلمان از مدت‌ها قبل سعی داشتند بر سر ارسال تانک به کی‌یف به توافق برسند. واشنگتن اصرار داشت که آلمان تانک‌هایش را به اوکراین بفرستد، زیرا کار با تانک‌های آلمانی لئوپارد برای اوکراینی‌ها راحت‌تر بوده و قطعات یدکی آن‌ها هم به وفور در انبارها موجود است. اما برلین نگران بود که اگر تنها کشوری باشد که به اوکراین تانک می‌فرستد، واکنش شدیدی از سمت روسیه متوجه آلمان شده و این کشور طرف دعوا در جنگ اوکراین شناخته شود. به همین دلیل، ‌اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اصرار داشت که آمریکا هم تانک‌های آبرامز خود را به کی‌یف ارسال کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین مخالف بود، زیرا به گفته او، این تانک‌ها بیش از حد پیچیده بوده و از فناوری زرهی «اورانیوم تهی‌شده» استفاده می‌کنند که یک طراحی محرمانه است و واشنگتن دوست ندارد دست مسکو به آن برسد.

به گفته واشنگتن‌پست، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد داد که واشنگتن صرفا وعده ارسال این تانک‌ها را بدهد تا دست آلمان برای ارسال لئوپارد باز باشد و از سوی دیگر، آمریکا فرصت کافی برای آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با تانک آبرامز را داشته باشد.

واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به اوکراین بدهد. دولت آلمان هم تایید کرد که ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد۲ را به کی‌یف می‌فرستد و به دیگر کشورهایی که این تانک را در اختیار دارند نیز اجازه ارسال آن به اوکراین را خواهد داد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که این تانک‌ها تا آخر ماه مارس به کی‌یف می‌رسند. وزرای دفاع نروژ و اسلواکی هم از ارسال تانک‌های خود به کی‌یف خبر دادند و پیش‌تر انگلیس، لهستان و فرانسه نیز اعلام کردند که تانک‌هایشان را به اوکراین می‌فرستند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که تانک‌های لئوپارد آلمان به مراتب زودتر از تانک‌های آبرامز آمریکا به اوکراین می‌رسند.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون گفت که ارسال آبرامز به اوکراین چندین ماه طول می‌کشد، زیرا قرار است در چهارچوب «ابتکار کمک امنیتی به اوکراین» انجام شود. در این چهارچوب، وزارت دفاع آمریکا با پیمانکاران و تولیدکنندگان دفاعی قرارداد امضا می‌کند و از ارسال تجهیزاتی که همین حالا در انبارهای پنتاگون قرار دارند، خودداری می‌کند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.